Thursday, December 24, 2009

* ( - ! - ) ..lalalala *

Minggu ni aku sibuk melatih nanny baru hafeez.
Adik aku yg ke-..err..ke-10 (ramai benor adik, kena kira dulu baru igt..huhuhu) Mak chu nadiah sukarela nak jd nanny feez sementara menunggu result spm kuar.
Kalau ikutkan si kembar dua2 ni nak jadi nanny hafeez.
Tapi si kakaknye, Nabilah terpilih tuk pegi berjuang di PLKN nun.


Dr depan: Nabilah, Yana, Nadiah - ceh control chomel jek muka memasing.

So, insyallah sampai bln 5 feez duduk ngan mak chu baik2 yer.
Jgn buli mak chu kamu yer nak, nnt mak chu surrender nak jg kamu.
Kang demam lg mak chu, da la baru baik demam jawap SPM...huhuhu
Nanny lama ku bg cuti rehat tanpa gaji sampai bln 5 2010...hihihi.
Sib baik kak ros setuju nak sambung jg hafeez lepas nadiah dpt sambung study mana2 nnt.

Takde ape sgt pun nak di ajar, cuma aku ajar camne nak handle EBM feez, cara nak panaskan ebm, cara handle/guna CD2 (cloth diapers) feez, nak mandikan camne, basuh poo poo, bg feez mamam dan tak luper skit2 bahasa rutin feez..huhuhu.
Kang pening lak mak chu nak paham ape feez ckp.
Words rutin feez setakat ini:

mik = ambil
nak = nak
mei = milk/ nak minum ape2 air sume feez sebut mei
aaum (cam bunyi rimau mengaum jek..huhuhu)= mamam
pin pin = soh pasang cd upin ipin huhuhu

Feez byk ckp tapi, lebih byk yg ibu x paham dr paham..hihihi.
At least skrg, aku da dpt paham ape yg feez ckp, da makin jelas word yg feez sebut.

Atas permintaan mak2 sedara hafeez terchinta, ni aku tempek wajah2 kesayangan korg yer, hah layan puas2.
Ni hasil kerja opismate aku mr. apart, amik mase kenduri kawen Opismate (fared & Fiza) ritu.
Kot sape bekenan leh la contact mr. apart yer
Kalians pun jemput layan gak la aksi2 hafeez tomei nih...layaaaann!
























9 DiNg DoNg!!!:

yana sahri said...

hahah...comey giler. x saba mau jumpe

NuRuL DhiA said...

@yana sahri

tgk la acuan nye...laaaaagi chumel..ahaha

puan punyer said...

hafeez dah makin chomel

Ain said...

comelnyer feez... pandai posing lak tue.. hihi

cik_ah82 said...

comeynya feez!comey dia cenyummmmm

ibu izz said...
This comment has been removed by the author.
ibu izz said...

feez macam korean la kak...
ni musti byk tgk cite korea masa ngandong dulu...

syadz said...

stlh lama jd silent reader..akhirnya nk muncul komen..comeinya feez..suka2 tgk pic dia..

NuRuL DhiA said...

Kalians,

maqaseh dr hafeez :))