Showing posts with label Kempen. Show all posts
Showing posts with label Kempen. Show all posts

Thursday, October 20, 2011

*Booo Berita Harian! Ibu2 Menyusu Bertindak!*

Panas & terguris hati ibu2 menyusu Malaysia dengan artikel yang dikeluarkan oleh Berita Harian, sisipan Ratu pada 14 Okt 2011 lalu.
Artikel itu telah menfitnah sebuah organisasi bebas iaitu Human Milk 4 Human Babies (HM4HB) dan juga group ibu menyusu tertentu dilaman sosial, yang kononnya ibu2 malaysia sudah ramai terlibat dalam 'MEMPERDAGANGKAN SUSU MEREKA DI INTERNET'!!
Aku marah ni, marah sgt, itu fitnah!

Walaupun aku bukan lah antara ibu2 yg terlibat, tapi aku marah sbb penulis menuduh ibu2 yg MENDERMA SUSU MEREKA kepada anak yg memerlukan sebagai jual beli susu.
Bukannya ibu2 ni minta bayaran pun.
Dan setiap pemberian susu itu ikut hukum hakam agama kita Islam, sebagai ibu susuan & anak susuan.
Nampak sgt penulis sengal ni x buat research betul2 sebelum tulis artikel tentang isu ni.
Dah la guna term yg salah, EBM is for Expressed Breast Milk ok! NOT Extra Breast Milk!
Don't make me speak english grrr!
Meh sini acik sekolahkan ko tentang istilah2 dalam penyusuan...grrr!
Sesape nak join rase geram sampai semput2 dada cam aku, sila baca bebelan ni dan fahamkan dan sign petition ini.

GoPetition

Tuesday, March 9, 2010

* 90 Hari untuk Ibu *



Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong ibu kasihani ibu
Tolong sokong ibu-ibu semalaysia
Siapa yang sokong...

Muahaha...suka ati ubah lirik lagu cari jodoh ni kan.
Jom kalians kite sokong kempen cuti bersalin harus lah 90hari bergaji!
Klik Banner di atas atau "90 DAYS FOR MUMS"

Malaysia masih jauh kebelakang, kalau negara maju lain kebanyakan nye lebih dr 60 hari.
Refer SINI

Cepat! Cepat!
Tandatangan sekarang!