Showing posts with label TIJU. Show all posts
Showing posts with label TIJU. Show all posts

Tuesday, September 11, 2012

* Baby Tiju 3D/4D Scan *

Khamis lepas wat appoinment scan 3D 4D kat Poliklinik An-Nisa', Equine Park, Seri Kembangan.
Baby Tiju da 28 weeks masa tu.
Minggu yang paling sesuai buat 3D 4D scan adalah minggu 22-30.
Kalau lebih 30 minggu takut susah nak nampak wajah baby sebab da penuh ruang dlm tuh.
Info tentang 2D 3D 4D scan boleh baca SINI

Tepat kul 7pm da sampai klinik, tp kena tunggu dulu sbb ade couple br masuk.
Baby tiju plak cam xaktif jek, tido gamak nye.
Harap2 masa scan baby bangun la.

Lebih kurang 20 minit menunggu, giliran aku n hubby masuk plak...nerves nyeee!
Sonographer, Miss Jezzlyn sgt lembut n peramah :)
Sesi scan pun bermula, tapi agak susah nk tgk muka baby tiju sbb 2 kaki nye p tutup muka...alah pemalu sungguh anak ibu ni yer.
Jezz berusaha pujuk2 gak baby alihkan kaki.
Baby wat selamber jek tido krooh...krooh..krooh...aiyooo
Alih kaki kiri, kaki kanan nye p tutup muka.
Alih kaki kanan, kaki kiri plak naik ke muka.
Kaki da beralih, p tutup tangan plak...haish.

Tuesday, May 8, 2012

* TIJU... Baby Dragon *


Nurul Dhia's Third Junior (TIJU)
Now : 10 Weeks
EDD : 30 November 2012 (Berkongsi bulan lahir ngan Zahra, mak su Balqis & Ayah Ndak Due)




Fakta 3rd Pregnancy:
~ Alahan 2 sesi - Morning & Evening Sickness
~ Alah dengan bau2an sabun mandi, sabun basuh, shampoo & segala bau2an yg wangi pada aku sgt meloyakan - sudah 2 bulan ku x basuh kain huhuhu
~ Muntah setiap pagi adalah perkara wajib (sama 1st & 2nd pregnancy, muntah setiap pagi sampai la aku bersalin)
~ Mabuk angin, sepanjang masa badan ni ade angin jek, sendawa xhenti2, tah mana datang angin2 ni...penat tau asyik sendawa jek huhuhu
~ berat badan semakin menurun akibat selera makan yang semakin merosot.
~ Masih breastfeed zahra (1thn 6 bln)
~ Aktiviti mengepam terpaksa diberhentikan pada minggu ke-8, sebab badan sgt lemah & pening kepala setiap kali selepas pumping.

Alhamdulillah...rezeki tahun 2012 untuk Dhia's Family.
Feez & Zahra pun seronok bila tau nak dapat adik :)
Sekarang, aku n hubby sedang menikmati 1st trimester sepuas2 nye...aku golek2 mabuk, rumahtangga hubby yang uruskan...HEAVEN ngehngehngeh
Sementara aku berehat dr berblog akibat mabuk ni, kalians selak2 entry lama wat pengubat rindu yer ekekekek


Nurul Dhia: Selongkar stor cari baju2 maternity ... perut sudah kembong wiwuwiwuwiwu