Showing posts with label Makan-makan. Show all posts
Showing posts with label Makan-makan. Show all posts

Wednesday, July 13, 2011

*Ketemu Jua Akhirnya*

Akhirnya...Setelah hampir 2 tahun bersahabat di alam maya, x sangka bertemu jua 4 mata dengan teman alam maya, Pn. Intan Azmira.
Seigt aku perkenalan kami bermula dgn cit cat ci cat di ym.
masa tu beliau beria2 minta nasihat & kata semangat tuk bf anak ke-2 yg bakal lahir.
Alhamdulillah, beliau berjaya bf anak ke-2 sehingga capai target 2 tahun dan masih meneruskannya.
Dan apa yg aku kagum ngan beliau berjiwa kental & bersemangat mengumpul stok ebm byk giler!
Aku rase ramai ibu2 bf kenal beliau ni.


Kecik molek je orangnye, tapi berjiwa besaaaar!

Monday, July 11, 2011

*Apam Polka Dot Buat Dia Ku*

Hari ni besday hubby tercayang, kebetulan off day, da plan nak masak special la konon. Verangan2 nak wat kek polka dot cumil cam ni.... tapi xmampu rase nye huhuhu Aku pun da lama x baking, di samping dapo ku yg cumil cam sukar nak wat kek polka dot camni. Simpan le dulu angan2 nak wat kek ni, tunggu dpt dapo luas ler ~ hihihi

Thursday, June 23, 2011

*Pais Tempoyak Ikan Patin*

Selalunya ikan patin sinonim ngan masak asam pedas tempoyak kan?
Apa kata try test wat pais tempoyak plak.
Salah satu masakan glamour temerloh.
Lagi umph dr masak asam pedas tempoyak tau.
Nak masak pun sempoi jek.


Monday, June 13, 2011

* Buy 1, Free 1 ~ Burger King*

Kenduri BUrger King plak... !!
Banyak plak kupon makan2 tahun ni yek, tahun 2011 tahun makan kot.



Thursday, June 2, 2011

*Ikan Patin Masak Tempoyak Ala Temerloh*

Sangat rindu nak makan ikan patin masak tempoyak.
Maka aku dengan segera order kat mak aku bahan2 tuk buat masak tempoyak ni.
Ikan patin fresh dr temerloh di import khas lg...hahaha
Tak sama wei rase ikan patin sg pahang ngan patin kat tesco atau carrefour sini.

Maka dengan skill memasak yg x seberapa terror ni, try masak sendiri wat pertama kali nye ni weii...selalu mak aku je masak aku tukang makan jek.
Mmg aku x pernah masak sendiri masak tempoyak ni.
Selalu kalu masak pun aku wat gulai atau asam pedas jek ikan patin nih.

Jeng...jeng..jeng...sinsing lengan baju, moh kite sedia bahan2 nye yer....


Ikan patin yg dipotong & dibersihkan guna air beras tuk ilang bau hanyir.

Tuesday, May 24, 2011

*buy 1, get 1 free McChicken!!!*

Hohohoho...makan besar wei!!
Hantu McD sile2 la serang McD 24-25 May 2011, 11 am-12 midnight saje.
Print coupon ni banyak2!!!





Monday, May 23, 2011

*Seperti Ketam Mengajar Anaknya Berjalan Lurus*

Tajuk di atas tidak la ade kaitan sgt pun ngan entri ni.
Tapi aku xde idea nak letak tajuk ape kan.
Bantai je la,tapi mmg nak citer pasal ketam pun.
Tapi bukan pasal cara ketam ni ngajor anak nye berjalan lurus.
Eh,ketam jalan senget2 yek..x pasan plak aku kuikuikui.

Kalians kenal Ketam Nipah??
Pernah makan ketam Nipah??
Cer tgk uper ketam di bawah ni...musti ade yg pernah makan.

Wednesday, April 13, 2011

* Nikmatnya Kulat Tahun *

Sesiapa penggemar kulat/ cendawan pasti pernah makan Kulat Tahun atau dlm bahasa kampung aku panggil kulat taun.
Nape namanya kulat tahun?
Sbb kulat tahun biasanya tumbuh beberapa hari selepas dentuman petir dan hujan lebat.
Kadang2 ade byk pepatung terbang kuar lepas hujan, tanda akan tumbuh kulat ni kat kawasan tu.
Keunikkan yang membezakan kulat tahun dengan cendawan lain, ia tumbuh setahun sekali.
Sgt sukar tuk dptkannya kecuali di ladang2 kelapa sawit atau getah dan kawasan busut di belukar kampung.
Dan rase nye ada manis2, berbeza ngan rasa cendawan/kulat lain.


Kulat tahun ni aku beli kat tepi jalan, 1kg rm20!!
Gila bapak mahal, tapi ni kategori murah la skit.
Ada yg jual sesikat dlm 5-6 kuntum RM10!
Kata setahun sekali muncul, tu yg harga pun mahal giler.

Monday, March 21, 2011

* Mau McD Free!! *

Hanya dengan berbelanja minimum RM5...
Dapat nikmati FREE Big Breakfast!
Bukan 1, Tapi 2 set hokey!!
Buy 1 Free 2!

Hanya perlu print kupon ini, potong, dan serang McDonald (yg sediakan servis breakfast 4am-11am), redeem n enjoy 2 FREE Big Breakfast!

Terms & Conditions:
  • Present coupon at time of redemption
  • Valid for a single transaction & only original coupons will be accepted
  • One redemption per customer in a single transaction
  • One coupon is valid for TWO (2) free Big Breakfast(TM) a la carte redemption only with a minimum purchase of RM5 in a single transaction
  • Redemption of TWO (2) free Big Breakfast(TM) a la carte is valid between 4am-11am
  • Coupon is not exchangeable for cash or any other McDonald’s product
  • McDonald’s reserves the right to refuse redemption if coupon is found to have been tampered with
  • McDonald’s reserves the right to replace the free item stated on coupon at its discretion and without prior notice
  • McDonald’s reserves the right to terminates this redemption offer at any time without prior notice
  • Valid only for restaurants serving breakfast
  • Not valid for McDelivery service
  • Original price featured may vary according to restaurants
  • Valid until: 31 March 2011


Dari McDonald’s Malaysia Facebook fanpage:
Dear fans, you can also download the coupon by clicking on the link here. We do accept black and white print out.
So, jangan gusar yer, kupon ini valid.
Janji kalians print ikut saiz jpeg tuh, iaitu saiz A4.
Boleh juga print kupon dibawah ni, print la byk2 tuk makan sampai 31 mac ni..huhuhu
Makan McD sampai muntah!


Klik imej tuk saiz besar punyer!!
Selamat melantak ~ wakakaka