Showing posts with label Ada-Ada Aje. Show all posts
Showing posts with label Ada-Ada Aje. Show all posts

Wednesday, July 27, 2011

*Ole-Ole Dari UK*

UK mana? Ulu klang? Urat keting? bukan bukan bukan.
UK = United Kingdom nun.
Mak lang c-da balik bercuti pjg.
Sekarang beliau hanya duduk di rumah sambil menggemukkan badan hahaha.


Monday, February 21, 2011

Salam?? As salam?? A'kum?? Semekom??

Subhanallah...berdebar2 masa baca entri ustaz love tentang penggunaan 'salam' yg semakin berleluasa ni.
Sebab aku mmg sokmo guna 'salam' kalu dlm sms, chating ym, fb etc.

Copy Paste dr ustaz love.....

Ustaz Love tak berhasrat nak menerangkan lebih lanjut berkenaan maksud assalamualaikum, salam, askum, akum dsb.. semuanya dah diterangkan pada blog di atas..

Cumanya, Ustaz Love nak menjelaskan tentang keharusan menggunakan singkatan salam itu dengan “salam” atau “as-salam”.. mana yg betul dan mana yg salah?

Sebenarnya kedua2nya boleh digunakan.. kerana ia juga merupakan maksud singkatan kepada “assalamualaikum”.. jika dipertikaikan dgn mengatakan hanya “as-salam” saja boleh digunakan, maka ianya masih ada ruang hujahan di situ.. kerana “salam” dan “as-salam” itu masih lagi mewakili singkatan kepada lafaz “assalamualaikum”.

Lafaz “assalamualaikum” sabit (disandarkan) daripada hadis Nabi s.a.w. Maka secara kebiasaannya, kita boleh mengambil “as salam” sbg lafaz singkatan dan meninggalkan “alaikum”.

Sedangkan lafaz “salamun alaikum” (takde alif lam – as-salam) juga terdapat dalam al-Quran surah ar-Ra’d : 24

Selamat sejahteralah kamu berpanjangan, disebabkan kesabaran kamu. Maka amatlah baiknya balasan amal kamu di dunia dahulu.

Kalimah selamat sejahtera itu menggunakan lafaz سَلاَمٌ عَلَيْكُم (salamun alaikum) dan bukan “assalamualaikum”..

Ini memberi maksud, sama ada menggunakan “assalamualaikum” atau “salamun alaikum” dan singkatan “as-salam bagi assalamualaikum” atau “salam bagi singkatan salamun alaikum”.. kedua2nya adalah harus digunakan. Ini menurut pendapat Imam Abu Hasan al-Wahidi.. tetapi menurut pendapat Imam Nawawi, “assalamualaikum” itu lebih utama..

Jadi tiada masalah nak gunakan singkatan as-salam mahupun salam yg mewakili kedua2 cara memberi salam itu.. kalau penulisan Braille (utk org buta), lagi la.. guna titik2 je.. tapi ia tetap simbol yg mewakili “assalamualaikum”.. kalau org bisu pula, guna isyarat tangan je utk lafaz salam.. makna itu yg lebih penting..

Sebab itu, dalam hal ni, kita jangan terlalu gopoh.. sbb benda ni bukan sesuatu yg besar…

Cumanya, kalau ianya ada kaitan dgn sesuatu yg tak elok, maka lebih baik kita tak gunakan.. sbb sadd az-zariah (menutup jalan keburukan).. cthnya lafaz2 gantian assalamualaikum spt ass (punggung), askum (tatau apa makna), kum (hantu kum kum), akum (ada kaitan dgn Yahudi ke apa ntah), as (singkatan nama penyanyi Feminin, Asfarina) dsb..

Maka itu, nak guna “as-salam” ke, “salam” ke.. kedua2nya masih lagi menepati singkatan yg mewakili “assalamualaikum”.. tapi, yg terbaik adalah “assalamualaikum”.. yg lebih terbaik “assalamualaikum warahmatullah”.. yg lagi paling sangat terbaik “assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh” ;)


Fuhhh!! lega bila tau guna 'salam' tiada salahnya...kelakar la plak bace entri ustaz love kali ni sampaikan hantu kum2 ngan penyanyi kumpulan feminin pun jadi mangsa ~ huhuhu.
Peringatan untuk kita semua dan diri sendiri ~ bahasa arab jgn dibuat main2, sesuka ati wat shortcut bagai.
Hilang 1 huruf boleh mengubah makna perkataan tu, hati2 yer.



Friday, February 19, 2010

* Ikhlas Dari Kami *

Alhamdulillah, sumbangan kecil hasil dari belian yang dibuat oleh pelanggan2 sayangbabyibu.net telah pun diserahkan ke akaun Ibu Ammar.
Semoga sumbangan yg x seberapa ini dpt membantu dlm menjayakan pembedahan Adik Ammar pd 22 feb ini.
Kami semua mendoakan kejayaan pembedahan itu dan Adik Ammar cepat sembuh yer, Amin...


Walaupun sikit, tapi ikhlas dr kami :)
Bak kata pepatah, hari ni hari kamu, sok lusa tulat....mungkin hari kami perlukan bantu, siapa tahu kan?






Wednesday, January 20, 2010

* More Info on Daanya Hana Case *


Klik Imej Untuk view besar

by FW Email


Dear Friends,

Please help my sister. On 16/01/2010 my niece was kidnapped by her own (sadly to say) father, Lenardi Amnisar Yuliawiratman. It actually happened during a meeting instructed by the court which states that the father can see his daughter at McDonalds Jalan Kolam Air Lama (beside Petronas) with the presence of both party lawyers.

The meeting started at 10am. At first everything went well, but at about 11am 'the beast' grabbed my niece, Daanya Hana, aged 1, from the hands of my sister and ran to a car which has been standing by from the beginning.

We have already made a police report and still waiting for their action. A court order has been sent out for my niece to be returned to her rightful mother. In the meantime I am begging everyone to help search for his car which is a Blue, Mitsubishi Lancer, license plate WPJ 4040. I also attached a few of Hana's pictures and also the 'Swine Man' wanted photo.
Please call DSP Ang at 03-42897222 or from Balai Polis Ampang or my cousin Shamsul at 012-677 4412. Appreciate if you guys can forward this news to all. Thank You.

Number to contact:
012-2408784
012-6774412 (
Shamsul)
019-7906188 (Farah,Daanya's mother)


'Swine Man'


Cute little Hana




Nota Hati Kecilku: Semoga Hana selamat dan dilindungi walau di mana dan kembali ke pangkuan keluarga tersayang. Mari kite berdoa semoga si ayah lembut hati untuk kembali kan hana....Amin.







Tuesday, January 19, 2010

* Pulangkan...! Ibu Rindukan Daanya ! *

Sedih bercampur marah bile bace kisah sedih seorang ibu yg kehilangan anak kesayangan, diculik oleh ayah si anak, yg kunun nye terlalu rindukan anak itu, Daanya
Ibu malang ini merupakan salah seorang sahabat Cik Daisy, x-opismate aku.
Apa yg buat aku sedih dan marah sgt2, Daanya yg berumur 1 thn lebih (sebaya feez) masih menyusu dengan ibunye.
Betapa kejam nya lelaki itu sanggup memisahkan anak kecil dr ibunya.
Kalians, mari kita sama2 bantu ibu malang ini.
Sekiranya terjumpa atau kenal lelaki seperti gamba di bawah, harap dpt hubungi 012 2524125 atau balai polis berdekatan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN!!!


Sahabat media dan semua yang mengenali diri ini.Saya tersentuh apabila mendengar cerita seorang sahabat baik, Farah Shamsuddin (anda semua boleh type nama ini di FB), yang `kehilangan' anak perempuannya, Daanya Hana, akibat `dirampas' seorang lelaki yang masih bernama suami (mereka kini dalam proses penceraian).

Bayangkan seorang anak berusia setahun lima bulan yang masih menyusu ibu `terpisah' kerana perbuatan lelaki bernama Lenardi Amnisar Yuliawiratman (gambar dilampirkan). Kisahnya dipaparkan Harian Metro hari ini (18/01/10) namun ada beberapa fakta salah di sana. Lelaki itu bukan merindui anaknya tetapi `merampas' kasih sayang seorang ibu dan anak.

artikel harian metro 18 januari 2010

Lelaki ini tidak pernah memberi kasih sayang seorang ayah malah menjadi beban kepada seorang isteri dan anaknya yang masih mentah.

Kasihanilah sahabat saya, kasihanilah kehidupannya, kasihanilah anaknya, terpisah daripada ibunya...

Apa agaknya nasibnya malam ini tanpa belaian ibu yang setiap malam menidurkannya...

Saya paparkan wajah lelaki ini untuk semua. Sebarkan sedaya mampu anda. Bantu saya membantu seorang sahabat menemukan kembali anaknya...

Lenardi Amnisar Yuliawiratma

Jasa anda benar-benar saya harapkan, ibunya kini benar-benar buntu dan bermandi air mata selepas `kehilangan' anaknya, saya pohon bantuan kawan-kawan media untuk mencari bayi ini, saya rayu tenaga kawan-kawan untuk menyebarkan berita ini dan mencari semula bayi ini.

Ini tanggungjawab semua, kita temukan semula ibu dan anaknya, kita bawa balik kebahagiaan dalam hidup mereka, kita `ajar' si suami ini.

Daanya Hana, setahun 5 bulan

Sanggupkah anda melihat kasih sayang seorang ibu terputus akibat perbuatan suami yang kurang rasional?

Saya bersedia menjawab setiap pertanyaan yang mungkin anda perlukan, kita lancarkan misi mencari Daanya Hana, tolonglah sahabat saya, tolonglah...

Sebarang maklumat atau pertanyaan boleh terus menghubungi saya di talian 012 2524125.


sumber: hasil nota Wan Syamsul Amly di facebook (seorang sahabat baik farah, yang telah memberi keizinan kepada saya untuk publish notanya di sini).







Sunday, December 27, 2009

* Misteri? Siapa Ganggu Tidurku? *

Paranormal... yg aku paham cam ala2 misteri nusantara.
Aku pernah mengalami situasi paranormal nih.
Agak meremangkan bulu roma la jugak bile igtkan balik kejadian tuh..ngeee.

Misteri 1

Kejadian kat umah, kunun2 stay up study la kunun, tapi kalu da atas katil tilam empuk, buku yg bace aku bkn aku yg bace buku..huhuhu
Tgh syok tido tetiba aku dgr tingkap bilik aku tu dibuka org, tingkap bilik tu tingkap jenis nako.
Kalu buka mmg kuat la bunyi nye.
Aku terpisat2, terkebil2 bgn rase nak marah pun ade kacau aku tido.
Tgk jam tgn baru kul 3 pg.
Apahal la angah bukak tingkap pg2 buta ni.

Sib baik lampu bilik x padam, mmg terang benderang la bilik tuh.
Sambil gosok2 mate aku tgk xde org kat tingkap.
Aku jenguk kat katil bawah (katil double decker, aku tido atas) angah xde, kosong katil nye.
Bermakna aku sorg2 je dlm bilik!!!

Aku pandang tingkap bilik, disebalik langsir (sib baik langsir ade weh) aku nmpk ade benda bergerak2 dr 1 tingkap ke 1 tingkap.
Benda tuh buka satu per satu tingkap nako bilik.
Gulp... 3 tingkap bilik benda tu buka.
Aku da gigil2, terus terjun dr katil lari ke ruang tamu umah.
Angah tgh study kat ruang tamu, aku terus terpa kat angah bgtau ade benda buka tingkap bilik.

Ketuk2 bilik mak abah, nanis2 gigil2 bgtau ade benda buka tingkap bilik.
Abah aku trus berlari masuk bilik aku.
Aku da takut, tp nak tgk gak ape benda..huhuhu
Tilik disebalik pintu bilik.

Abah selak langsir bilik, mmg sume tingkap bilik aku ternganga luas.
Abah wat spotcheck keliling umah, tp x jumpe ape2.

Sampai skrg, kitaorg xtau ape benda yg buka tingkap bilik.

Misteri 2

Masa Matrix kat hostel, katil aku double decker gak, aku suka katil atas.
Mlm tu tido cam biase, aku jenis suka tido n biarkan rambutku pjg mengurai terjuntai, terjulai kat kepala katil.
Member bawah selalu marah, sbb dia selalu terkejut tgk rambut aku tejuntai atas kepala dia..huhuhu.

Tgh syok tido, tetiba aku rase ade org tarik2 rambut aku.
Memula manja2 jek, aku x layan.
'Dia' tarik kuat sikit, aku tegur...'wei, jgn la kaco aku nak tido ni'
Pastu, 'dia' tarik lg kuat, terjerit aku, terus bgn.
"wei ida, sakit la, jgn la......" aku terdiam.

Tgk sekeliling bilik xde org, aku sorg...ngeeee.
Trus aku terjun lari kuar pi bilik member sebelah.

Sok pg nye, member aku dok tanye aku pehal, x tido bilik.
Aku pun cite la pengalaman ngeri, pastu sorg lg roommate aku, zura, dia tido katil single nyampuk.

"eh, aku pun kena la kelmarin, aku igt ko yg main2 rambut aku. aku biar jela." aku mmg suka main rambut zura, suka wat andam rambut dia yg pjg tu mcm2 style
"giler ape tgh2 mlm aku nak main rambut ko, tido lg bagus"

Kesudahannya, xtau la benda ape yg main rambut kitaorg masa tido....ngeeee

Paranormal yg berlaku pd ku, setakat ni xpenah la jumpe or nmpk 'benda tu' face 2 face.
Aku pun xnk jumpe or nmpk 'benda tu'!
Minta jauh la weh...kena kacau camni pun da rase nk demam.
Kalu hubby keje shift mlm, mmg x tido la aku jawabnye.
Terbayang benda bukan2, TV pun aku pasang sampai ke pg.
Tido ayam jek, pastu pg sok p keje sakit kepala...hahaha.

Kalians plak camne?
Share la pengalaman paranormal kalians skit.
Aku ala2 takut, tp suka gak kisah2 paranormal ni..huhuhu.

Thriller kat bawah ni sebuah film PARANORMAL ACTIVITY yg bakal ditayangkan di malaysia 7 Jan 2010.
Film ni lain drpd film seram, dan dgr2 sambutan kat luar negara giler hangat.
Aku x berani tgk habis triller ni, baru tgk separuh da terkejut cam nak tercabut jantung....huhuhu












Wednesday, December 23, 2009

*Jenama susu yang HARAM *

Baru dapat email pasal ni.
xtau la kesahihan nya, sekadar share ngan kalian semua.
Mungkin ade antara kalians pengguna susu jenama berikut, hope berhati2.

Peringatan:


Bagi yg bakal melahirkan Dan sudah melahirkan, diharap hindarkan jenama yg merosakkan aqidah Islam. Demi anak-anak yg soleh Dan solehah..
Susu similac ini adalah product Abbott Laboratories selain similac, Abbott Laboratories juga distribute susu-susu berikut:

1) Isomil
2) gain
3) gain plus
4) grow
5) pediasure
6) ensure

Berkaitan status halal / tak halal TU, harap Kita dapat information a.s.a.p. Info utk kenkawan yg ader anak/adik/anak sedara yg minum susu.

*SIMILAC*.

Sorry terpaksa info pasal benda ni untuk pengetahuan mothers to be.. And please inform this to ur ‘mummy’ friends ok
Aku baru dapat info dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna Islam :placeMalaysia .. Susu formula *SIMILAC* diragui status halalnya.Susu in pun quite famous.. Ada di pasaran. Susu TU dipercayai guna hormon manusia dalam proses pembuatannya.
Susu TU pun dah dikategorikan TAK HALAL dari Persatuan Pengguna Islam Amerika Syarikat.
Inform kawan2 ok!..

Aku rase ni isu da lama kot, mcm penah dgr gak awal2 tahun ritu.
Rase nye da tukar status halal similac ni.
Untuk lebih kepastian boleh masuk SINI


Susu ibu juga terbaik buat anak!!!
Peace no war :)








Tuesday, November 24, 2009

* Dia Datang Lagi! Jeng jeng jeng..!*

Hohoho...sengal kah aku tetiba ngidam giler ngan prosperity sejak bln lepas?
Sengalkah aku bermimpikan prosperity tiap2 malam?
Dan sengalkah aku sanggup mencari sana sini burger oblong sbb nak lepas gian kat prosperity?

Dan akhirnye, kalians pasti sudah maklum, ketibaan prosperity burger terhebat dr Mc D!
Waaah, suka suka suka, rase nak lompat2 gimnastik bile tgk iklan kat TV.
Mcm tau2 jek aku mimpi kan kau hari2 yer.



Adei... menggiurkan betoi....huhuhuhu
Double prosperity ni yg paling wat aku gigil nak serang Mc D....grrrr.



Sos blackpepper nye yg meleleh pedas hangat menggoda nafsu lahap ku...muahahaha.
Curly fries..mmmm..nyum nyum...windu windu nak ngap kamu.

Adeh...sengal betoi rase selagi x dpt makan prosperity ni.
Cam nak pitam jek tgk gambo2 ni weh...tulun..tulun...
Tunggu la, aku akan Seraaaaaaang!!!!













Tuesday, August 25, 2009

* H1N1, Penawar & Konspirasi *

H1N1 makin mengganas namaknya kat negara kita nih.
Susah hati, risau, takut, seram macam2 perasaan.
Geram pun ade, bukan ape, aku geram sbb macam xde pape tindakan dr pihak tertentu.
Hanya sekadar kempen cuci tangan bersih2 pd aku belum cukup tuk tangani masalah nih.
Seolah2 benda ini bukan la suatu yg serius, penting.

Yg penting GAGASAN 1 MALAYSIA, PILIHANRAYA KECIL SANA SINUN, Politik...blablabla.
Hari demi hari angka kematian semakin meningkat, mangsa H1N1 semakin bertambah.
Umpama countdown plak ku rase....68, 69......berapa tah lg angka yg kite nak dgr???

Tahukah kalians dimana kedudukan or tahap negara kite skrg??

Carta 2009 flu pandemic in Asia

Thailand 13,019[1] 111[2]
India 2,909[3] 74[4]
Malaysia 5,876[5] 69[6]
Israel 2,148[9] 13[9]


Yeah! tahniah malaysia di tempat ke-3 carta negara2 Asia!
Dan tempat ke-10 untuk negara2 seluruh dunia!!! (kedudukan berubah2 dr hari ke hari)

United States^ W - * low [2] (47,955)[3] 522[4]
Brazil R = * mod [5] 5,767[6] 504[7]
Argentina W - ** low [8] (7,173)[8] 439[1]
Mexico W - *** mod [9] 19,712[10] 170[10](77)[11]
Australia 33,844[12] 132[12]
Chile W = * low [13] 12,175[13][14] 116(11)[13]
Thailand W + ** mod [15] 13,019[16] 112[16][17]
India R + * mod [15] 2,909[18] 74[19]
Canada W - * [20] (12,038)[21] 71[1]


Hebatkan, MALAYSIA BOLEH!
Kalians rase kat mana da tahap H1N1 negara kite berdasarkan carta di atas?
Masih lagi tahap selamat or tahap kurang selamat or tahap bahaya?

Yg aku geram, pihak tertentu masih nak rahsiakan tempat2 panas, alasan....takut org ramai panik.
Pada aku, patutnye mrk umumkan, tak perlu sorok2 kawasan mana kematian H1N1 tuh berlaku, so org ramai bole ambil langkah lebih berjaga dan baru la org ramai sedar yg benda ni serius.
Rakyat malaysia sume bijak2 la weh.
(emo plak aku nih kan)




Kat opis ku pun kena pakai, sbb sejak akhir2 ni ramai staff yg demam, selsema, batuk.
Langkah berjaga2 di ambil.
da macam pakar bedah plak kitaorg sume pakai mask tuh.
huhuhu...


Terdapat beberapa cara / penawar tuk penyakit nih, mungkin kite boleh cuba, Insyallah mudah2an berhasil.

Petua 1
cara masyarakat Thailand (negara asia tertinggi dlm carta) mengubati penyakit selsema babi.

bahan2nya adalah
1. air kelapa
2. kurma
3. mangkuk
cara2nya
1. masukkan kurma ke dalam mangkuk
2. tuang air kelapa
3. biar sejam dua
4. minum air kelapa bersama makan kurma

Petua 2
EAT MINIMUM 6 GREEN APPLES A DAY AND FRESH ORANGE JUICE for those with sore throat please blend the apples and keep on taking till your fever disappear and yr symtoms are gone

Petua 3

Info dr Majlis Perubatan Elektronik Malaysia:Utk elakkan wabak H1N1, denggi dan cikunguya, minum air ECPI 3 liter sehari dgn 15 titik GTH (3x sehari) . Bg yg telah dijangkiti minum 5x sehari. perubatan elektronik merupakan perubatan yang kembali kepada fitrah kejadian manusia.

Petua 4

Makan makanan yg byk kandungan alkali berbanding acid…contoh alkali ialah buah kelapa, dragon fruit, dates etc. kurangkan mknn yg beracid in case bila badan kita penuh acid,virus or bacteria mudah utk menjangkiti kita sbb tu petua org dulu suruh kita minum air klapa utk buang panas dlm badan..alkaline tu akan neutralkan acid yg penuh dlm badan kita

Petua 5
1.gula melaka
2.garam

cara-caranya

1.bancuh gula melaka dgn air panasdalam gelas mcm teh o pekat
2.kemudian ambil secubit garam campurkan skali
3.dah sejuk bacakan selawat dan minum insya allah sembuh
Petua 6

Doa hindari H1N1


1- Kita perlu membaca 3 Qul. Penekanan yang boleh diberikan ialah pada surah al-Falaq ayat yang pertama dan kedua.

Ayat itu bermaksud:Katakanlah (wahai Muhammad); “Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk, “Dari bencana makhluk-makhluk yang Ia ciptakan; (al-Falaq[113:1-2]).

2-Doa baginda Rasulullah SAW yang masyhur:

بسم الله الذي لايضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

Bismillahillazi la yadurru ma;smihi syaiun fil arDhi, wala fissama’ wahuwal samiu’n Alim.
Dengan nama Allah yang tidaklah memudharatkan bersama NamaNya segala sesuatu yang ada di bumi dan langit , Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.(3 kali)]

Kata Rasulullah saw: Barangsiapa membacanya sebanyak tiga kali ketika pagi dan petang hari, maka tidak ada sesuatu pun yang membahayakan dirinya.”HR. Abu Dawud 4/323, At-Tirmidzi 5/465, Ibnu Majah dan Ahmad. Lihat Shahih Ibnu Majah 2/332,- rujuk Hisnul Muslim.SEMOGA DENGAN


Klik Image untuk Besarkan
Dan baru-baru ini, aku terbaca dalam satu blog tentang konspirasi selsema babi nih.
Rase geram yg amat bile bace konspirasi yg di cipta oleh si Dajjal ini.
Kalians boleh klik tajuk2 di bawah, dan nilaikan sendiri kebenaran yg dibongkar oleh oleh Ibnuyaacob .

Wednesday, December 31, 2008

* 10 Kebaikan Coke...Cubalah! !! *

Cubalah terai dan buktikan secara saintifik.


Yahoo! FareChase - Search multiple travel sites in one click. 10 kebaikan air Coke Cola

Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/so di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan.
Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team.

Cuba
tanya Plus Ronda atau Lebuhraya, adakah mereka guna?
Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :


1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau

hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan
selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari
tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk
mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap
bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat
hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri
kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang
setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin
Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan
lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di
Yawata tu kerana ianya amat mahal!

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh
meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka
ni!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain
dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori
yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran
"Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga
diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. .
Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian
enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

9. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh
kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi
tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!.
Wahh!
Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap
lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak
berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi dalam
mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu
hilang/lebur dalam masa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama jer! Anda
minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.

10. Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya,
para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak.
Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh
serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Kat Mekah ada
Mecca Cola. Betul ker? Yang pernah pi Mekah bleh confirm kot?

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci
cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga
dll.

Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan
cuci/pelincir/ penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh
cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia
dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Aku pun minum sekali sekala!
Sama-samalah kita bercoke sambil singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!], time
raya, time parti, time kenduri, time bola piala dunia dll.

Terima kasih kerana memberi masa untuk membaca. Rajin membaca pasti berjaya. Luang-luangkanlah masa untuk membaca.

Sumber-sumber : forwarded e-mail

Wednesday, November 19, 2008

* Poll !!! *

Kalians, Ku dengan rendah diri menjemput anda, anda dan anda mengundi di pool eh poll ku ituh yeh.
Saje suka2 mau tau ape yg kalians suka bace di blog ku inih.
(ekeke perasan ramai pembaca kununs)

Oh, anda diberi masa 6 hari saja mengundi nya ya.
Ok la tuh, kalu PRU seari jek weh.

Jemput undi ye, jgn segan silu..hihihi.