Thursday, July 8, 2010

* Aku Nampak BESAAAR!!! *

Aku da bolat!
Aku da gumoks!
Uwaaa...rase nak nanis jek.

Check up baru2 ni dapat berita kurang best.
Aku kena jalani GTT (Glucose Tolerance Testing).
Senang cite nak cek sama ada aku ada diabetes ke tak.
Untuk info yang lebih lanjut, sila ke laman ini.
Appoinment ditetapkan esok ujian tu.
Alahai, selalu aku dgr teman2 bercerita pasal test ni...dgr pun aku da seram sejuk wei.
Kena puasa, pastu minum air gula yg pekat manis likat tu, pastu kena cucuk ngan jarum panjang amik darah plak.......ngeeeee.

Dalam family aku mmg xde sejarah penyakit ni.
Tapi.... disebabkan berat aku bertambah dgn jaya nya dua bulan berturut2 iaitu 3-4kg dlm tempoh sebulan tau!..sebulan!
Maka doc soh buat GTT.

Hadeiii..tula makan ikut nafsu lg.
Sume di belasah, x control langsung.
Memang aku akui, pregnan kali ni aku berselera sgt.
Time tido jek aku x mkn, lain mengunyah memanjang.

Dan aku pun perasan, badan aku semakin bolat, gumoks dgn cepatnye.
Semakin berat diri ini ku rasakan.
Semua org tegur aku nmpk BESAAAAR!

Harap2 xde pape la.
Aku berjanji akan control makan pasni...ceh da terkena baru nak sedar diri...haish.