Monday, August 2, 2010

* Kulitku Mochi Mochi *

Sejak preggy ni, kulit aku mula buat hal.
Biase la perubahan hormon kan.
Masalah problem nye, sgt teruk.
Jerawat sana sini.
Berkilat, berminyak2 sampai buleh wat goreng telur kot.
Aku sendiri pun rase x selesa.

Skincare ZA n L'oreal kesayangan ku langsung x dpt membantu.
Makin teruk lagi wajah mulus ku ini, merah2....uwaaa
Sampai ramai yg tegur makin teruk....UUUWAAAAAAA!

Demi untuk kembalikan mochi mochi, aku cari gak la produk yg sesuai yg kulit aku skrg.
Oh, ape benda mochi mochi tu?
Mochi mochi means kulit yg sgt licin, tegang, anjal dan mochi seperti terasa mahu cubit2 dan gegetnye..huhuhu.
Orang2 jepun mmg nak sgt2 kulit mochi mochi!
X caya tgk la awek jepun kulit cun mochi mochi kan!

L'elan Vital Spot Control Serum



Krim khas tuk jerawat, keluaran Cosway.
Saje try test, baca review tip top jek.
Alhamdulillah, sgt berkesan, jerawat cepat kecut, kulit aku x naik merah atau gatal2.
Dan penting, xde kesan parut itam yg tinggal.

Kulit aku sensitip guna produk yg ade tea tree oil.
Kebanyakan ubat jerawat skrg ade menatang tu.
Kalu aku guna, kulit aku jadi hitam terbakar, mengelupas dan jerawat makin teruk.
Produk ni aku suka sbb bukan based on Tea Tree Oil...sesuweiii

SimplySiti Simply 5 Cream Acne Solution



Aku suka sgt BB cream Simply Siti ni.
Senang nak apply kat muka, tekstur nye xpekat sgt, x cair sgt.
Bau krim ni pun wangi tapi x kuat macam sesetgh BB cream.
Ade 1 color jek, tapi sesuai tuk semua wana kulit.
Bila dah sapu ni, x yah pakai bedak pun cantik.
Paling aku suka ia x buat muka aku berminyak bila da lama2 pakai.
Dan, ia juga membantu kecut kan jerawat serta merawat kulit yg bermasalah mcm aku ni.
5 bintang acik bagi!!

Hada Labo Tamagohada AHA/BHA Face Wash



Pernah dgr Hada labo???
Product jepun baru masuk Malaysia.
Kalu perasan ade iklan kat TV.
Hada = Kulit, Labo = Makmal, Tamago = Telur
Dari terjemahan itu, pencuci ni boleh jadikan kulit mcm telur dikupas, halus, licin...mochi mochi.
Sejak guna face wash ni, kulit aku mmg boing boing...best sgt!
Terasa bersih n fresh sgt.
Da sebulan guna, alhamdulillah sgt sesuwei ngan kulit aku & boing boing! :)
Harap2 lelama kulit ku umpama telur dikupas...mochi mochi



Hada Labo Super Hyaluronic Acid Moisturizing Lotion



Hada Labo Super Hyaluronic Acid Moisturizing Lotion antara bestseller in Japan.
Sangat popular hingga terjual 1 bottle every 4 seconds in Japan!
Lotion adalah toner bg org jepun.
Tapi cara depa apply toner x sama cam kite, guna kapas pastu sapu kat muka kan.
Toner diaorg x de alkohol, so ambil masa tuk serap dlm kulit, jadi kapas x diperlukan, hanya tepuk2 kat muka jek sampai ia diserap oleh kulit.

Lotion ni gak dikenali sbg SKII miracle water versi murah.
Sebab fungsi & hasil nye hampir sama ngan SKII!!!

Cara aku guna SHA Lotion:
1. titis kan setitis kat tapak tangan, xperlu picit botol ni, lotion tu akan kuar sendiri. kalau mlm aku guna 4 titik, siang 1-2 titik jek...jimat giler kan.
2. sapu rata ke wajah.
3. tampar..tampar..tampar...sekuat hati kalian...huhuhu xde la, tepuk tepuk tepuk sampai ia diserap sepenuh nye. memang ambil masa gak nk kasi lotion ni betul2 serap.
4. siap...kulit rase sgt lembut...boing boing!

Boleh rujuk video dibawah ni, tapi kalian x perlu la tampar beria2 cam model ni buat ..huhuhu



Baru2 ni dpt sample dari Hada Labo, SHA Lotion & SHA Milk.
Sesiapa nak sample ni boleh register DI SINI



SHA Milk = pelembab.
Pelembab ni pada aku agak rich, so pakai ciput jek tuk org yg kulit berminyak + kombinasi cam aku.
Tu pun aku pakai malam jek, sbb siang da guna Simply 5 Cream.


SHA Milk sample aku transfer dlm bekas chumel.

Nampak nya aku suda mula jatuh chinta ngan HADA LABO!!!
Sudah sebulan guna, alhamdulillah tiada lagi muka berminyak bila bgn tido.
Kulit pun rase boing boing...toink toink!

Tapi Hada labo kat Malaysia MADE IN CHINA...hmmm...bila made in china ni cam x best la plak kan.
Kalu kat Singapore nye Made in Japan...nape Malaysia nye x amik dr Japan ye?
Setakat ni xde pape isu ttg produk ni w/pun made in china.

Jadi nye, aku terus konteki adik aku kat Japan, soh dia beli stok Hada Labo dr sana.
Kebetulan tgh sale, mmg adik aku da borong Hada Labo tuk aku guna berbotol2.
Tak sabar nak guna Hada Labo Made in Japan!

Akhirnya, Kulit ku Mochi Mochi :)




2 DiNg DoNg!!!:

Hanny said...

Camne nk dptkn milk to yeee?dkt sini susah nk cari

Hanny said...

Camne nk dptkn milk to yeee?dkt sini susah nk cari