Thursday, May 26, 2011

*7 hari mencintaiku*

Siapa peminat penulis novel Siti Rosmizah, pasti da dptkan novel terbaru beliau ni kan?
Aku mmg kumpul semua ketiga2 novel beliau yg sebelum ni.
Karya-karya Siti Rosmizah sebelum ni semuanya hebat, meletup dan hit!
Buktinya, novel Andai Itu Takdirnya dah diulang cetak sebanyak 12 kali.
Cinta Kau Dan Aku dah diulang cetak sebanyak 9 kali.
Lafazkan Kalimah Cintamu dah diulang cetak sebanyak 6 kali.
7 Hari Mencintaiku karya terbaru Siti Rosmizah.

Novel ke-4 ni pun aku tau dr opismate aku yg pergi ke pesta buku yg lalu.

Wah terkinja2 aku minta opismate aku tolong belikan, sbb kat pesta buku ade diskaun 20%!!
Sib baik opismate aku sudi tolong belikan dan ini lah buku tersebut...





Sangat tebal, kalah buku masa study dulu2 hahaha.
Dan yg paling best nye, opismate aku berusaha beratur tuk minta autograf dr penulis novel yg kebetulan ade kat booth masa tu!!
Kecik molek jek orang nye.
Bertuahnye, tah biler la aku dpt jumpe penulis feveret aku ni.



Menurut opismate aku yg sempat bertanya tentang ketebalan novel beliau yg semakin tebal ni, semakin byk beliau menulis semakin tebal novel2 yg terhasil ~ huhuhuhu



Tuuu dia, tebal nye 1048 ms, xtau la bape lama aku bole khatam bace novel ni.
Maklum la aku displin kan diri baca time mengepam kat opis jek.
Kalu kat umah, jarang aku dpt pegang novel ni.
Nanti 1 keje pun x jd,leka ngadap novel, umah tangga terabai plak huhuhu...

Novel kali ni lain skit, kalau sebelum2 ni sume pasal betapa derita nya pompuan tu.
Kali ni watak heroin pulak yang kaya tapi berlagak dan sombong.
Tapi yg ni, tema yang masih sama pasal kahwin paksa tapi jalan cerita dan kelainan pada watak buatkan novel ni jadi menarik.
Kisah antara Mia Adriana dan Khuzairi dalam novel 7 Hari Mencintaiku.
Berbeza dengan kisah Syed Aizril dan Aleya dalam Andai Itu Takdirnya.
Berbeza dengan kisah Farisya Iman dan Farish Hakimi dalam Cinta Kau Dan Aku.
Berbeza dengan kisah Tengku Aqilah dan Tengku Ryan Ameer dalam Lafazkan Kalimah Cintamu.

cer bace sinopsis ni




Sinopsis novel 7 Hari Mencintaiku

"Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan ? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri ! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya ! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawa cermin ke suluh muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati ! So ... apa kata kau berambus sekarang ! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau ! "

Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.

Berbagai kata nista dan makian yang di lemparkan pada lelaki ini. Bungkam Khuzairi mendengarnya, namun demi satu amanah Khuzairi terpaksa menelannya, demi satu amanah Khuzairi hanya mampu bersabar.

Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?

Mia Adriana bagaikan lupa, hidup ini ibarat putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma
nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.


Pencapaian Siti Rosmizah dengan karya-karya beliau:


Andai Itu Takdirnya - Mendapat tempat pertama Anugerah Buku Pilihan Pembaca Popular - Berita Harian 2009 untuk kategori fiksyen Bahasa Melayu


Cinta Kau Dan Aku - Mendapat tempat kedua Anugerah Buku Pilihan Pembaca Popular - Berita Harian 2010 untuk kategori fiksyen Bahasa Melayu


Lafazkan Kalimah Cintamu - Menduduki tempat pertama di carta Popular selama 32 minggu

Nuru Dhia: Teringat zaman muda remaja dulu, sanggup bersengkang mate, bermata panda semata2 nak habis baca novel ~ huhuhu