Friday, March 8, 2013

* Status & Stok EBM Qiqi *

I'm WAHM + SAHM! WoooooHuu! 
[work at home mom + stay at home mom]
Memang azam tahun 2013, nak pegang status ni.
Sesape yg rakan FB mungkin da tau status nurul dhia skrg, yg xtau...SUPRISE!
Alhamdulillah, habis je cuti berpantang hujung bulan januari ritu, terus sambung cuti wat selama2 nya :)

Bila hubby approve je proposal nk jadi WAHM + SAHM, rase mcm beban batu besar kat atas bahu ni ilang terus.
Kalu x asyik dok berpusing otak ni pikir mana nk letak feez, ara (zahra) & qiqi (rizqi) bile ibu masuk kerja.
Ibu abah keje shift, sgt la susah bile pikir balik nak plak feez da masuk sekolah tahun ni.
xyah la nk citer panjang2, bukan best pun huhuhu.
Yg penting skrg, aku rase hepi lompat2 bahagia ngan title ku sekarang.
Hari2 berkepit ngan anak2.



Oh, pasni xde la da citer2 nurul dhia mengepam ye?
Oh, pasni xde la da citer2 nurul dhia pulun wat stok EBM penuh dlm mr. reitoko?
Oh, Pasni xde la da citer2 pasal Breastfeeding?
Oh, tidak!!!!

Aku masih lagi mengepam untuk wat stok EBM.
Tapi tidak la macam masa pegang title Working mom dulu2.
Dah Qiqi pun dok ngempeng 24 jam ngan ibu, direct brestfeed sgt diutamakan :)
Stok EBM qiqi ade, alhamdulillah cukup tuk kes emergency mcm time ibu ade hal diluar terpaksa tinggalkan qiqi sekejap.
Dr 4 laci mr. reitoko, hanya 1 laci saja penuh EBM qiqi.
Yg lain dihuni oleh cik ayam, ikan, daging, frozen food, eskrem dan sewaktu dengan nya huhuhu

Aku mengepam pun time cik B bengkak sgt2, bile qiqi mood minum ciput.
Nak xnak terpaksa pam, kalu x menderita mak menahan bengkak susu...uwaaa...

 1st time qiqi guna botol, ok xde ngamuk2 sambil jeling kt ibu, tp bile mak ngah jaga bg botol, wat drama la plak...da penat n lapar baru qiqi minum...huhuhu

Perjalanan penyusuan qiqi masih panjang.
Pada aku, bekerja atau tidak bekerja tetap ade cabaran penyusuan.
Cuma cabaran tu mungkin berbeza.
Aku dah hadapi macam2 dugaan sepanjang BF fezz & Ara semasa bekerja, alhamdulillah semua nya dpt dihadapi.
Aku xtahu bagaimana bentuk cabaran yg bakal datang apabila tidak bekerja ni.
Tapi aku dah bersedia mental & fizikal dgn segala pengalaman BF feez & Ara dulu.
Semoga segalanya dipermudahkan-NYA...amin.

Nurul Dhia: Breastfeeding is my passion 4ever ^_^