Wednesday, December 10, 2008

* Babysitter Oh Babysitter *

Sabtu ni last day kak ina jaga Hafeez.
Hadei, da seronok aku bagi kak ina jaga Hafeez, elok je, berat betul hati aku nak lepas kan Hafeez dlm jagaan orang lain.
Yela bukan senang nak dpt orang yg jaga anak kite sorang jek, pastu ikhlas nak jaga anak kite kan?

Kak Ina xboleh nak jaga Hafeez sbb beliau akan bekerja mulai tahun depan.
Anak nye da mula sekolah, jadi beliau nak keje la plak.
Da lama sgt jadi suri rumah jek.
Dan beliau sekeluarga maybe akan pindah ke Kelantan sbb anak sekolah di sana.

Aku suka Kak Ina jaga Hafeez.
Setiap apa yang berlaku pada Hafeez hari2 dia report kat aku.
Tak kisah benda baik ke benda buruk.
Tak payah tanye, sume dia bgtau kat aku.
Hafeez terhantuk ke, jatuh ke, bape kali hafeez poo poo, etc etc.

Kalu Kak Ina x pasti, cepat2 Kak Ina call aku tanye.
Kadang2 Kak Ina ade bg cadangan cth soh masukan sikit garam dlm bubur Hafeez supaya ade rase, tapi aku ckp la bayi bawah 1 tahun xbole bg garam n gula.
Maknanye Kak Ina takkan buat sesuatu benda tu tanpa persetujuan aku.
Kak ina mesti tanya aku dulu apa2 hal berkaitan ngan Hafeez nih.


Hafeez ngan Abang Aiman, anak tunggal Kak Ina.


Kalu aku cuti, Abg Aiman rindu kan Hafeez, dtg jenguk Hafeez kat umah.
Main2 ngan Hafeez, sampai terjerit2 mama nye soh balik umah.


Aiman, anak Kak Ina pun sgt sayangkan Hafeez.
Dibuat Hafeez cam adik dia sendiri.
Aiman sgt marah, mengamuk kalu orang lain dukung Hafeez.
Kadang2 ade jiran2 datang lepak2 umah Kak Ina, depa nak dukung Hafeez, jgn harap sbb nnt Aiman mengamuk sakan.

Pernah ade jiran aku tumpang anaknye (lelaki) baru umur 2bln kat umah Kak Ina.
Kebetulan hari tu aku cuti, xanta Hafeez ke umah Kak Ina.
Aiman merajuk mama amik jaga baby lain.
Seharian Aiman duk lepak umah aku main2 ngan Hafeez.
"Aiman, xmain ngan adik baru ke?" aku saje nyakat Aiman.
"Aiman xsuka baby tuh, Aiman nak baby Hafeez. Mama tu yang amik baby lain. Aiman nak adik Hafeez jek". huhuhu..selambe dia jawab.


Gamba nih Abg Aiman try test amik. Pandai Abg Aiman amik gamba adik yer
(panggilan manja Hafeez oleh Aiman)

Sekarang ni pun tgh pening nak cari pengganti Kak Ina.
Susah nak cari yang bole jaga sabtu ngan ahad.
Aku keje shift tu yang agak pening nak cari orang.
Nursery apa tah lg.
Sabtu ahad depa kira OT. Charge mahal xhingat.
Kalu kira2 baik amik maid jek.

Nak amik maid pun tgh timbang2.
Risau gak dgr macam2 pengalaman org yg pakai maid nih.

Buat masa ni, adik aku yg baru habis SPM dgn rela hati nak jaga Hafeez.
Tapi aku pun tetap berusaha gak cari pengganti Kak Ina.
Sesaper yg tau mane2 nursery area bangi, kajang, cyberjaya, putrajaya yg beroperasi sabtu ahad gak harap bole bg aku info.
Atau kot2 ade jiran2 kalians yg nk jaga budak ke kan?

3 DiNg DoNg!!!:

CoNniE said...

erhm... nsb baik ade adik nk tlg jaga sementara kan... harap nurul akan dpt baby sitter yg baik mcm kak ina juge nnt kelak...

Marsha~ said...

byknyeeee stock ebm hafeez.. jeles kite tengok..
*susah kan? bila anak2 dah biasa dgn babysitter, tup tap kena tukar org pulak. nasib baik hafeez ni nak dgn orang, kalau tak haru tuuuu

NuRuL DhiA said...

CoNniE >> bile dgr or bace tg mcm2 citer pasal bbsitter/nursery, makin risau nk lepaskan kat org lain. tp tawakal jela kan. harap2 dpt pengganti yg bertanggungjawab n ikhlas jaga hafeez kelak. amin

Marsha >> huhuhu..thanx marsha. xde la byk mana pun. alhamdulillah rejeki hafeez. setakat ni hafeez mmg xmemilih org, ngan sesaper pun dia nak. risau gak, senang kena culik org kata, berani sgt budak nye..huhuhu