Wednesday, December 10, 2008

* EBM dan Solid Food *

Ni gamba EBM dan Solid food hafeez bulan lepas.
Luper plak mau upload.
Lama terperap dlm camera.





Alhamdulillah, stok EBM ada walaupun tak semeriah dulu
Ni pun hasil penat lelah selepas merudum sbb period lalu.
Dr zero dpt la separuh peti ais tuh.
Dlm bekas byk2 tu plak puree Hafeez.
Hijau puree brokoli.
Oren puree carrot.
Kuning puree labu.
Putih daging ayam rebus kisar.
Putih jernih plak puree epal.
Meriah kan makanan Hafeez, sume air tangan ibu nih.
Kadang2 aku mix kan puree tuh, carrot + labu + bubur nasi, brokoli + ayam + carrot + bubur nasi.
Tuka2 la, xde la boring jek menu sama.
Tapi aku mmg masak byk2 sekali gus tuk bape ari aku bekerja, simpan beku, bila nak bg makan baru aku campur2kan dan panaskan guna warmer/ microwave.
Xde la hari2 aku masak, xsempat nak masak hari2 pun.

4 DiNg DoNg!!!:

lia said...

warna-warni nyer food hafeez...

btw nk tnya, isi ayam kisar 2 letak dlm container kecil2 yer so bler nk guna, amik satu bekas n cmpurkan dalam bubur ek? xpnh try wat frozen solid food tp tgh consider nk buat gak ni...

NuRuL DhiA said...

lia >> Yup, nurul wat sume puree hafeez n bubur nasi camtu, letak dlm container dadih yg paling kecik tuh tuk sekali makan. nmpk cam sikit tapi bile da campu itu ini dpt la semangkuk tuk sekali mkn. tapi jgn letak penuh bekas tuh, nnt pecah. letak 3/4 bekas jek nak kasi ruang bile dia membeku.

cerita ibu said...

akhirnya jumpa gak resipi yg simple tp bkhasiat..smangat nih nk pelbagai menu si faris..faris dh 6bln n ada gg..dia suka blend kasar..suka nk mngunyah..thanks a lots ya

Ummu Raja said...

Salam, puan pernah ke zero stok EBM? saya sedang alami. boleh nasihatkan saya dan kongsi pengalaman mcm mana puan atasi masalah ni?