Thursday, December 4, 2008

* Memori Takkan Ku Lupa *

Tag by lin

3 Memori paling takkan ku lupa

1. Masa tu umur aku 9 tahun. Lepas bersihkan keliling umah, mak soh aku n adik aku bakar sampah sarap. Sambil bakar sampah, sambil main api la kan. Mak aku da berkali2 terjerit2 soh masuk umah, jgn main api. Tapi biase la kan budak degil + nakal cam aku, mulut je jawab "yer mak, xmain api, nak masuk umah la nih"... adik aku bakar plastik yg di ikat pd ujung ranting kayu, bila da tebakar dia p main pusing2 plastik tebakar tuh. x pasal2 plastik tuh tepelanting kena kaki kiri ku. seluar aku terbakar, meraung aku. Nasib baik api tu dpt dipadamkan, tebakar sampai lutut. Teruk aku kena marah ngan mak pastu. Sampai sekarang parut sebesar duit 50 sen ade kat kaki kiri ku nih...huhuhu

2. Dulu2 selalu mandi manda kat sg pahang depan umah wan aku. tapi sekrg sg tuh da keruh sgt, x mcm dulu air jernih bole nampak ikan berenang2. Ade satu insiden lepas aku ngan sepupu, dan makcik2 aku mandi manda kat sg tuh, kami da selesai mandi naik ke tebing sg. Aku ngan sepupu2 ku da naik ke tebing, sementara 2 orang makcik aku sibuk basuh kain kat jamban rakit (rakit khas tempat mandi, basuh kain, melabur bagai..huhuhu). Tiba2 ade seekor buaya besar bantal goleks, lalu antara tebing ngan rakit sambil libas2 ekornye nak kasi orang atas rakit jatuh ke dalam air. Tekejut kitaorg, sib baik sume xde pape, cuma beberapa helai kain baju hanyut jatuh dlm sungai. Dulu2 mmg byk boye, tp skrg cam da xde langsung jek.
3. Paling xdapat ku lupakan sampai bile2, pengalaman melahirkan putera ku pada 10 Mei 2008. Sangat manis. :)

Tag ini ku pass ke Kak Nora, Kak connie, Lia, mama miya, baby ibu, Umi Sufira, Mama Dhea, Mama emma, Marsha :p