Tuesday, January 13, 2009

* Hafeez & Iki *

Itu hari (da berhari2 dan da berminggu2 pun), baby Iki datang melawat baby Hafeez.
"Sue nak datang lunch kang"
"Hah, lunch! Ape yg ade? p la paso jap beli sayo ngan lauk sikit"
Kelam kabut aku dibuatnye dgn mandi x lg, umah sepah2, nak terima tetamu jauh.
(huhuhu..jauh la sgt..yer cik sue)
Tengah aku tertonggeng2 lg kat dapo, Aunti Sue, uncle wan n Iki pun sampai.
Bawa buah tangan tuk Hafeez, Toys yg sgt Feez suka (Maceh aunti).
Aku sonok gomol2 Iki yg sihat, ari2 geram ketap2 gigi depan pc baca blog mommy Iki.
Da depan mata, naik rimas Iki ngan aunti nurul nih yek, cian dia.

Disebabkan lunch xsiap lg, terpaksa la mereka lepak2 dulu layan diri wat cam umah sendiri.
Aunti sue n Iki buli2 hafeez ngan toys tuh, Ahaks spt biase Hafeez mendiamkn diri, innocence jek.
Aunti sue dgn baik hati snap gambo2 baby2 yg chumel nih, sbb ibu tgh bz main masak2.
Meh la cuci mate ngan gambo2 plak.

Feez tercengang2 terkebil2 bila dibuli oleh iki n mommynye.

Riuh rendah umah dgn sore merdu Iki.
Feez cam biase kalu ngan org yg xberapa dia kenal, senyap jek, jd pemerhati.
"Feez budak baik la kak nurul, diam jek" Puji2an dr aunti sue.
"yeke, depan orang baik la..huhuhu.(jaga adab, bersopan santun gitu)"
Feez n Iki tgh amik mood tuk bemesra2, uncle try umpan ngan kitty.

Lunch siap, ku jemput tetamu jauh menjamu selera.
Turn aku plak layan baby2 chumel nih.
Di peluk2, di cium2, gomol2 sampai rimas Iki dibuatnye, aunti xkisah, nak wat gak...hihihi.
Geram..geram..geram...bambam la kamu ni Iki.
Feez, contohi la abg iki ni ye, minum susu ibu byk2 biar bambam cam abg Iki ni tau.


Ajak la mommy n ayah datang umah tinggi aunti lg yer Iki (bawa toys tuk Hafeez skali..huhuhu).

4 DiNg DoNg!!!:

luna said...

ayoyoyo..geram geram...
tengok hafeez baiknya la...
iki baik...baik...kekeke...*kena selalu puji, biar dia jadi baik kan kak..

NuRuL DhiA said...

Luna >> dedua budak baik nih...sgt baik..chumel...geram geram...kata2 dr ibu kan doa, mmg selalu kena puji2an..amin.

Wan Anis Sorfina said...

eh, sama lah kita punya tilam 3 segi tu.. yang kaler itam + merah tu, kami punya tader 3 segi.. yg 3 segi tu kami punya kaler biru + kelabu.. hik3.. najlaa pun suka main, tido kat situ

NuRuL DhiA said...

wan >> hafeez bkn suka baring, tp suka sgt panjat2 menatang tuh