Saturday, April 11, 2009

* Pipi Dhia ku Lebam *

3 minggu yg lalu, budak yg lasak n ganaz inih telah mengalami kemalangan kecil.
Akibat dari kenakalan dan kelasakan feez, pipi kanan feez lebam.

Kejadian berlaku sewaktu aku sedang tekun bekerja di opis.
Tetiba Mak lang cda call.

"Kakak, hafeez jatuh, mulut nye bedarah!"
"Hah, camne bole jatuh? Jatuh kat mana?"
"Xtau, dia main2 pastu tetiba dia nanis, jatuh, kat pinggan2"
"Byk ke darah? Feez nanis ke tuh? tak dengar sore pun"
"Mulut dia berdarah, orang tipon awok, terus dia diam, nak wat camne nih?"
"Tuam ngan kain panas. Basahkan towel ngan air panas, pastu tekap kat pipi ngan bibir dia. pastu sapu minyak gamat sikit, jap lg org balik"
"Ok3"

Huh, bedebar2 aku, riso kot feez cedera parah ke ape.
Sampai umah, feez tersengih2 sambut kat muka pintu ngan pipi kanan lebam.
Esoknye badan feez panas, demam sbb jatuh.
Nasib baik kejap jek demam nye, ptg tu da kebah.




Cian anak ibu, bertambah tanda kat muka mu nak.
Tapi skrg lebam nye da ilang.
xde langsung tinggal bekas akibat jatuh arituh.
Lama jugak la baru pipi feez putih seperti sedia kala.
Pasni jgn nakal2 lg ye cayang.
Buat ibu susah hati jek.

11 DiNg DoNg!!!:

sayangibu said...

alamakkkk...siannya dhia...mesti cuak kannnnn... dulu anak saya pernah terjatuh dari atas kabinet dapo umah atoknya....huhuhuuuu..jantungku bagai mahu tercabut okehhhhh...nasib takde pe2

Big Mamma Bukhari said...

sayu hati tgk wajah mungil ni ada kesan lebam2 gitu.. :-(
tq.. sudi singgah di blog t.. :-)
salam pagi ahad..

Wan Anis Sorfina said...

keciannya.. hemm, biasa lah baby wan pun mcm tu jgk.. explorer ~ bawak2 bsabar k!

Wan Anis Sorfina said...

owh ya, wan selalu sapu BM kat luka, bekas gigitan nyamuk bby.. cuba sapu BM kat lebam feez, smbil2 selawat.. mana tau cepat sket hilang lebam nya..? Insyaallah..

Gieyana said...

Alaa..siannyer si comel tu! biasaler budak nk besar kn...mcm2 diorg nk explore!

Mahirah Abd said...

ish2...teruk pipi anak angkat sy nie...hihihi....nasib baik dah kurg lebam nyer...cian dia..... :(

NuRuL DhiA said...

Intan,
cuak weh, risau takut semua ade. alhamdulillah budak kuat. xde pape.

Big Mama Bukhari,
sayu gak ati ibu nye inih ...

Wan Anis,
tula wan, tgh ganaz meng'explore'
Alhamdulillah, lebam nye da ilang.
Thanx a lot :)

Gieyana,
Gie, bebudak lasak mmg camni kan...tp kita la yg wisau

Mahirah,
anak angkat mu mmg lasak n ganaz, ni nk kena bawa berurut sbb da byk kali jatuh ... ibu angkat feez jgn sedey, feez budak kuat dan sihat :-)

CoNniE said...

aiyoo ini Hafeez sgt lasak... nsb baik dah oke kan.. patut la ari tu ade nampak pipi dia lebam mase Din bwk opis... isk isk isk..

Leen Die said...

mesti cuak giler tym duk kat opis kan..sian nya si kembar rayyan nie..waa..tapi takper..feez kuat kan..hehehe..cium sikitt

NuRuL DhiA said...

connie,
tula kak, lasaknye kdg2 wat kite seriau plak

Leen,
nnt kembar feez pun mesti lasak cam feez, jenuh la kamu leen :p

♥Hernee Nazir♥ said...

la siannye die..