Tuesday, August 25, 2009

* H1N1, Penawar & Konspirasi *

H1N1 makin mengganas namaknya kat negara kita nih.
Susah hati, risau, takut, seram macam2 perasaan.
Geram pun ade, bukan ape, aku geram sbb macam xde pape tindakan dr pihak tertentu.
Hanya sekadar kempen cuci tangan bersih2 pd aku belum cukup tuk tangani masalah nih.
Seolah2 benda ini bukan la suatu yg serius, penting.

Yg penting GAGASAN 1 MALAYSIA, PILIHANRAYA KECIL SANA SINUN, Politik...blablabla.
Hari demi hari angka kematian semakin meningkat, mangsa H1N1 semakin bertambah.
Umpama countdown plak ku rase....68, 69......berapa tah lg angka yg kite nak dgr???

Tahukah kalians dimana kedudukan or tahap negara kite skrg??

Carta 2009 flu pandemic in Asia

Thailand 13,019[1] 111[2]
India 2,909[3] 74[4]
Malaysia 5,876[5] 69[6]
Israel 2,148[9] 13[9]


Yeah! tahniah malaysia di tempat ke-3 carta negara2 Asia!
Dan tempat ke-10 untuk negara2 seluruh dunia!!! (kedudukan berubah2 dr hari ke hari)

United States^ W - * low [2] (47,955)[3] 522[4]
Brazil R = * mod [5] 5,767[6] 504[7]
Argentina W - ** low [8] (7,173)[8] 439[1]
Mexico W - *** mod [9] 19,712[10] 170[10](77)[11]
Australia 33,844[12] 132[12]
Chile W = * low [13] 12,175[13][14] 116(11)[13]
Thailand W + ** mod [15] 13,019[16] 112[16][17]
India R + * mod [15] 2,909[18] 74[19]
Canada W - * [20] (12,038)[21] 71[1]


Hebatkan, MALAYSIA BOLEH!
Kalians rase kat mana da tahap H1N1 negara kite berdasarkan carta di atas?
Masih lagi tahap selamat or tahap kurang selamat or tahap bahaya?

Yg aku geram, pihak tertentu masih nak rahsiakan tempat2 panas, alasan....takut org ramai panik.
Pada aku, patutnye mrk umumkan, tak perlu sorok2 kawasan mana kematian H1N1 tuh berlaku, so org ramai bole ambil langkah lebih berjaga dan baru la org ramai sedar yg benda ni serius.
Rakyat malaysia sume bijak2 la weh.
(emo plak aku nih kan)




Kat opis ku pun kena pakai, sbb sejak akhir2 ni ramai staff yg demam, selsema, batuk.
Langkah berjaga2 di ambil.
da macam pakar bedah plak kitaorg sume pakai mask tuh.
huhuhu...


Terdapat beberapa cara / penawar tuk penyakit nih, mungkin kite boleh cuba, Insyallah mudah2an berhasil.

Petua 1
cara masyarakat Thailand (negara asia tertinggi dlm carta) mengubati penyakit selsema babi.

bahan2nya adalah
1. air kelapa
2. kurma
3. mangkuk
cara2nya
1. masukkan kurma ke dalam mangkuk
2. tuang air kelapa
3. biar sejam dua
4. minum air kelapa bersama makan kurma

Petua 2
EAT MINIMUM 6 GREEN APPLES A DAY AND FRESH ORANGE JUICE for those with sore throat please blend the apples and keep on taking till your fever disappear and yr symtoms are gone

Petua 3

Info dr Majlis Perubatan Elektronik Malaysia:Utk elakkan wabak H1N1, denggi dan cikunguya, minum air ECPI 3 liter sehari dgn 15 titik GTH (3x sehari) . Bg yg telah dijangkiti minum 5x sehari. perubatan elektronik merupakan perubatan yang kembali kepada fitrah kejadian manusia.

Petua 4

Makan makanan yg byk kandungan alkali berbanding acid…contoh alkali ialah buah kelapa, dragon fruit, dates etc. kurangkan mknn yg beracid in case bila badan kita penuh acid,virus or bacteria mudah utk menjangkiti kita sbb tu petua org dulu suruh kita minum air klapa utk buang panas dlm badan..alkaline tu akan neutralkan acid yg penuh dlm badan kita

Petua 5
1.gula melaka
2.garam

cara-caranya

1.bancuh gula melaka dgn air panasdalam gelas mcm teh o pekat
2.kemudian ambil secubit garam campurkan skali
3.dah sejuk bacakan selawat dan minum insya allah sembuh
Petua 6

Doa hindari H1N1


1- Kita perlu membaca 3 Qul. Penekanan yang boleh diberikan ialah pada surah al-Falaq ayat yang pertama dan kedua.

Ayat itu bermaksud:Katakanlah (wahai Muhammad); “Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk, “Dari bencana makhluk-makhluk yang Ia ciptakan; (al-Falaq[113:1-2]).

2-Doa baginda Rasulullah SAW yang masyhur:

بسم الله الذي لايضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

Bismillahillazi la yadurru ma;smihi syaiun fil arDhi, wala fissama’ wahuwal samiu’n Alim.
Dengan nama Allah yang tidaklah memudharatkan bersama NamaNya segala sesuatu yang ada di bumi dan langit , Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.(3 kali)]

Kata Rasulullah saw: Barangsiapa membacanya sebanyak tiga kali ketika pagi dan petang hari, maka tidak ada sesuatu pun yang membahayakan dirinya.”HR. Abu Dawud 4/323, At-Tirmidzi 5/465, Ibnu Majah dan Ahmad. Lihat Shahih Ibnu Majah 2/332,- rujuk Hisnul Muslim.SEMOGA DENGAN


Klik Image untuk Besarkan
Dan baru-baru ini, aku terbaca dalam satu blog tentang konspirasi selsema babi nih.
Rase geram yg amat bile bace konspirasi yg di cipta oleh si Dajjal ini.
Kalians boleh klik tajuk2 di bawah, dan nilaikan sendiri kebenaran yg dibongkar oleh oleh Ibnuyaacob .

4 DiNg DoNg!!!:

alyyani said...

wah, tekejut sgt kita ranking no-3. so, ape la yg pihak berwajib tunggu lagi. nmpk sgt takde tindakan ye. nak tunggu angka berapa mangsa H1N1 meninggal baru nak amik tindakan yang lebih proaktif. tak paham la diorg...

kakngah said...

btl tu.. depa rahsiakan lokasi kematian. cuma umum ada kematian, jantina, umo & pekerjaan. kat mana .. bangsa apa.. biarlah rahsia.. aku pun heran.. awat la depa rahsiakan sgt... pdhal.. kat mana kematian tu yg penting so... org2 d kwsn tu blh lbh berjaga2 & ambll langkh kwln.

NuRuL DhiA said...

@alyyani

realiti sgt menakutkan, tp itulah hakikat nye

NuRuL DhiA said...

@kakngah

xtau la ape yg depa pikirkan, nyawa rakyat xde nilai pd depa nih, sibuk anjur kan fair expo sana sini, ekonomi negara lebih penting dr nyawa rakyat