Wednesday, August 18, 2010

* Tetiba kena TAG Plak *

Tag ni aku agak rajin nak buat.
Tag dr adik aku si YANA
Tentang nama samaran @ nickname yg paling tersuka dlm hidup.
Seigt aku mmg byk la nickname aku suka....sume aku suka!

Nama samaran yang anda paling suka dalam hidup anda dan kenapa?

Kakak - panggilan manja di kalangan keluarga aku, atuk wan, opah, makcik pakcik sedara, sepupu sepapat senang citer org2 terapat ngan aku la, oh..termasuk jiran umah aku kat kg...huhuhu. Aku pun mmg bahasakan diri aku kakak sejak kecik, nak plak aku anak sulong. Nickname ni mmg primary la dlm idup aku.

Nurul - kebanyakan org aku kenal lebih senang ngan panggilan ni. aku pun suka sgt2 org panggil nurul, lgpun aku mmg selalu perkenalkan diri aku ngan Nurul jek, sbb Zafifah agak pjg n susah nak disebu oleh sesetgh org. Nak pendekkan dr nama zafifah tu pun aku x reti ape, geli2 pun ade..hahaha. Nurul senang n simple w/pun terlalu umum...yela berapa juta milion org guna nurul ni kan....ade aku kisah :p

Zafifah - cikgu2 aku cina n india guna nama ni, sbb depa susah nak sebut nurul...kalu depa panggil nurul jadi NULUL...huhuhu...so cikgu2 ni panggil aku nama Zafifah. Tapi ade sorg cikgu sejarah aku org terengganu masa tingkatan 2, dia pelat huruf R...so dia panggil aku Zafifah gak.

Nurul Sahri - masa darjah 3-4, aku sekolah ngan abah aku. Agak ramai yg nama Nurul kat sekolah tu, nak bezakan nurul mana depa sebut la nama abah aku sekali. suka2...cam omputih sebut nama bapak.

Pipah - Aku x igt sape yg bagi nama ni, x silap aku masa tingkatan 2 kot ade dak kelas aku panggil nama ni, pastu sume org ikut panggil Pipah melekat sampai la aku kat matrik n UUM. Memula aku x suka org panggil aku nama ni, aku wat dek jek. lelama da lali, jadi suka plak...ala2 dak comot plus comel ...hahaha

Popoh - Ni besfren aku dr sek ren sampai masuk UUM si Nazirah yg bagi. Punye la panjang jodoh kitaorg, sampai masuk u pun sama, keje je x sama tempat. Ok gak, kalu x boring da tgk muka memasing dr kecik sampai beso, sama jek dok. Mana tah dia dpt nama ni, zira start panggil popoh masa kat UUM, so membe fakulti pun ramai yg panggil aku popoh gak...aku pun balas balik panggil dia Zirox..hahaha

Po-oh - kiut miut cam org nye...suka sgt, teman sekolej yg bagi..sbb aku tido suka peluk Pooh. dan skrg pooh aku jadi mainan Hafeez plak..huhuhu.

Kak long - teman sebilik masa kat UUM yg bagi...sbb tarikh lahir aku terawal antara kami berempat, padahal ade sorg roomate tu lagi tua dr aku, tp depa nak kire pangkat ikut bulan lahir bkn tahun...wawa la yg paling suka panggil aku ngan nama ni, sampaikan bf merangkap husband dia skrg pun dok panggil aku kak long gak.

Dhia - nama manja dikalangan rakan blogger dan teman2 forum dr alam maya. Hinggakan ade yg mmg igt nurul dhia ni nama sebenar aku....acik suko jek.

Boleh berikan pendapat ikhlas yang ringkas tapi padat tentang blog yang tag award ini pada anda:

Aku mmg nanti2kan update dr adik aku yg jauh di mata dekat dihati ni. Story nye byk ttg diri nye yg kelam kabut sokmo tu, suka citer pasal si balqis buat aku terkekek ketawa depan pc sorg2 bile bace blog yana ni. Nak plak time bosan kat opis, bile buka blog yana xde citer baru rase cam nak p jepun jerit kat tinge dia soh update cepat...so yana, rerajin update blog awok tu yer, kalu x org muncul jd mimpi ngeri awok.

orang2 mangsa blogger bertuah seterusnya.

1) Kak connie
2) kak Nora (buhsan2 dok umah berpantang tu, wat la tag ni ngan baby yer)
3) Eira
4) Watie (juga tgh berpantang..sile rajin kan diri wat tag n update pasal adra)
5) sesiapa yang sgt rajin nak wat tag ni, pastu tinggalkan link..boleh ku terjah tau.