Thursday, December 16, 2010

* Cantiknye Kening *

Ramai dok puji-pujian kening Zahra...cantiknye kening!
Ada rahsia senanye...mau tau kah?
Ini petua mak aku, petua orang dulu2 gak nak mencantikkan kening.

Kalians penah dgr buah keras?
Alaaa..sejenis rempah guna tuk masak2.
Sila tanya encik google kalau x tau yer.
Buah keras tu bakar sampai rentung itam.
Kendian tumbuk dan akan keluar minyak dia.
Amik minyak buah tu sapu kat kening sambil bentukkan ikut suka ati.
Gunakan btg mancis atau pencungkil gigi tuk mudah bentuk dan sapu minyak kat kening.

Sebelum....


Kening Zahra x berapa nak ade...huhuhu

Semasa...


Alamak mcm shin chan la plak bile letak minyak buah keras tu..huhuhu

Close up skit...



Selepas beberapa hari...


Sudah ade kening.. yeay!



Close up skit...


Kening lebih itam dan cantik terbentuk....sukaaa!

Masa aku lahir dulu pun langsung xde kening...da la kepala botak, kening pun xde.
Tapi tetap comel tau.
Lalu mak aku pun buat kening tuk aku guna minyak buah keras.
Maka dapat la aku kening cun melecun, chantek terbentuk...hahaha.

Pasal kening ni la, aku bape kali kena tahan ngan cikgu displin tiap kali spotcheck masa sekolah dulu2.
Masa tu kecoh pasal bohsia, trim bulu kening.
Cikgu suspek aku cukur kening gak...padahal ni kening semulajadi aku..waaaa
Terpaksa la aku bertekak ngan cikgu dan pengawas2 tu bgtau yg ni kening asal bukan dicukur ke ape.
"Awak anak cikgu anak ustazah, x malu ke buat benda camni, cukur kening!"
"Saya x cukur la cikgu, ni mmg kening asal saya. Tak caya tanya mak saya"
Pastu aku da x kena tahan da, cukup 3 kali kena tahan...agaknye cikgu tu tanya sendiri ngan mak aku kot...huhuhu

Petua ni bole gak tuk org dewasa yer...kot sesapa nak lebatkan dan cantikkan kening bole la wat.