Monday, December 20, 2010

* Mana Kuku?? *



Bila adik nangis, Feez kelam kabut jerit cari ibu sambil pujuk adik.

"Ye, ye, ye...ala cayang cayang...ibu adik nanis!"

Bila adik baru siap mandi, feez puji adik.

"ala comeynyeeee!"

Bila adik ajak main, feez layan sambil mulut berkicau2.

"mana kuku? takde kuku?"
"Takde gigi? Gigi pink ye"
"Ni mate, pipi...cayang...muaah, mulut, tetiak, tangan...eh..kuku takde?" suka pertikaikan kuku adik yg tersorok dlm sarung tgn dan gigi pink adik
"Kaki..comey...tecik" sambil ukur ngan kaki sendiri..huhuhu

video


Balqis pulak dalam dilema nak panggil adik Hafeez ape.

Balqis: Kakak, nak panggil baby ape?
Aku: Apa2 la, asalkan elok panggilan tu.
Balqis: Kakak panggil ape?
Aku: Sofi
Balqis: Abg due nak panggil piya, kak yaa nak panggil Zahra.
Aku: Piya! nak kena abg due ni...tak bole piya.. xsedap.
Balqis: Kalau gitu balqis panggil Zahra la.

Balqis tertanya2 bila feez wat x tau je masa mula2 Zahra balik dr hospital.

Balqis: Kakak, hafeez tu faham ke tak dia ada adik?
Aku: Entah la, nape nye?
Balqis: Balqis tgk hafeez buat tak tau je.
Aku: Balqis fahamkan la dia.
Balqis: hmmm...Mana baqis tau nak buat macam mana. Kakak la sebab kakak lebih berpengalaman, ramai adik.