Monday, January 24, 2011

* Misteri Kehilangan Hafeez !!!*

Kisah hari ini dalam sejarah, mudah2an feez insaf, dgr cakap ibu dan abah.

Peristiwa ini berlaku kat Tesco Kajang.
Cuti Thaipusam lalu, kami sekeluarga beraya sakan kat Giant n tesco kajang.
Humanghai...! ramai betoi org!
Maklum la aku jarang shopping time public holiday camni.
Orang cuti aku keje, org keje aku cuti...huhuhu.

Lepas ukur lantai giant, p plak ukur lantai tesco.
Orang tersangat la ramai, hubby soh feez dok dlm troli.
Feez plak sgt degil berusaha panjat troli nk kuar dr troli.
Setelah bertekak sakan, last2 hubby kuarkan feez dr troli tu.

1 hal la plak si feez ni x reti dok diam, berlari sana sini tgh org ramai2 tu.
Harus la naik darah ibu, terjerit2 ibu panggil feez soh feez diam2 jgn lari jauh2 dr ibu n abah.
Tengah aku jerit2 marah kan feez, zahra nanis nak nenen.
Aku pun pujuk2 la zahra, sambil mata melilau cari port sesuai tuk bf zahra.
Ahaaa...Fitting room!!
Aku pusing belakang tgk feez xde!
'Agaknye ikut abah kot' hati berdetik tapi hati rase x sedap.

Aku bergegas ke fitting room, susukan zahra.
Hati aku rasa x sedap sgt, nk try call hubby.
Cilakak hp aku tetiba buat hal plak, no network, simcard registration failed! Apakah???

Tetiba aku terpandang hubby ke hulu hilir, mcm tgh cari sesuatu.
Aku tarik nafas pjg2 jerit panggil hubby.
"Hafeez mana!!???" tanya hubby, aku ternganga.
"Hafeez mana??? xtau xde ngan B" buk...aku rasa nak nanis meraung time tu.
Hubby terus melilau cari feez, ikutkan nak je aku berlari ikut hubby tapi zahra tgh nyusu plak.
Dalam hati aku berdoa mudahan perkara x baik dijauhi, mudahan feez selamat dijumpai.

Tgh aku termenung sendiri, tetiba aku dgr sore feez nanis.
Aku pusing belakang, feez tgh nanis dlm dukungan hubby.
Aku tarik nafas lega.....sambil
"tula, cakap ibu ngan abah xnak dgr, kan dah hilang, cuba jadi budak baik, dok je dlm troli ni, berlari sana sini lagi....." pot pet pot pet mulut aku.

Nasib baik ade amoi jumpa feez tgh meraung kat kaunter bayaran.
Terus amoi tu bawa feez kat customer service.


Muka feez yang penuh keinsafan...huhuhu


Feez da insaf, xmo nakal2 lagi...wuuuuu

Bila fikir2kan balik, adakah faktor keturunan???
Abah aku penah hilang masa kecik2 dulu, hilang dalam bas.
Arwah atuk n opah sempat masukkan abah aku ikut tingkap bas.
Tapi depa plak yg x sempat berebut naik bas tu.
Sudahnya abah aku sorg2 naik bas tu, meraung la abah ku huhuhu.
Nasib baik driver bas tu baik, dibawa abah aku balik ke stesen asal.

Lagi Dasyat, Adik aku no 7, si Rais 3Kali hilang!!!
1st hilang kat zoo taiping, bila perasan dia xde, kitaorg patah balik ke belakang cari dia, jumpa semula dia tgh borak2 sakan ngan lelaki india, sib baik org tu x bawa lari...ngeee.
2nd hilang kat pasaraya Mentakab, ade org jumpa bawa la p kaunter, depa igt ini budak anak cina, depa buat announcement dlm bahasa cina, so kitaorg wat xtau la, sbb x paham ape depa cakap, byk kali depa wat announcement dlm bahasa cina, xde gak org dtg tuntut, depa tuka bahasa melayu, baru la masa tu abah aku perasan sorg anak dia xde, terus terpa kat kaunter, mmg sah anak abah...huhuhu
"saya ingat anak cina, patut la buat announcement cina tadi xde org datang tuntut" bukan anak cina la encik, anak jawa peranakan hihihihi
Last, hilang kat pasar malam, rais ngan konfiden p ikut mak org lain. Nasib baik makcik tu perasan ade budak ikut dia.
So, mmg faktor keturunan la kan kes hilang2 dlm keluarga aku ni.
Dari atuk sampai ke cucu huhuhu.

Feez sudah fobia kalau xnmpk abah or ibu depan mata bila kuar jln2, mula merengek2 start enjin.
Sudah insaf jadi budak baik, amin.