Monday, May 23, 2011

*Seperti Ketam Mengajar Anaknya Berjalan Lurus*

Tajuk di atas tidak la ade kaitan sgt pun ngan entri ni.
Tapi aku xde idea nak letak tajuk ape kan.
Bantai je la,tapi mmg nak citer pasal ketam pun.
Tapi bukan pasal cara ketam ni ngajor anak nye berjalan lurus.
Eh,ketam jalan senget2 yek..x pasan plak aku kuikuikui.

Kalians kenal Ketam Nipah??
Pernah makan ketam Nipah??
Cer tgk uper ketam di bawah ni...musti ade yg pernah makan.





Balik kg sabak bernam ritu, hubby telah berjaya menangkap seekor ketam nipah yg sgt besor!
Aku tgk sepit nye jek da gerun.
Ni kalu wat alat sepit makanan ok gak ni, musti x patah2 cam sepit besi aku yg asyik rosak jek~huhuhu



Terlentang ketam dlm pinggan sedia untuk dimasak.
Lepas bagi sedikit massage terapi, kasi ketam ni cool dulu sebelum campak dlm periuk hahaha.
Permintaan hubby soh masak lemok cili api...nyumnyum



Siap la ko ketam, jadi santapan beta sekeluarga muahahaha.
Ketam ini masih hidup dan meronta2 minta dilepaskan.
Bila santan dah mendidih, baru la hubby kerat ketam ni terus campak masuk periuk.



Ketam sudah siap masak bertukar color oren merah2.
Berasap2 ketam berendam dlm periuk nih huhuhu.
Geram tgk sepit nye tuh, kalu ketam biasa mmg x pandang pun sepit sbb halus sgt, yg ni bapok besor.



Nak makan pun kena letak alu lesung batu kat meja makan.
Bergegar meja hubby duk ketuk2 kulit ketam yg maha keras nih.
Kung kang kung kang da mcm org bertukang.
Aku tunggu jek hubby kopek kan...hahaha
Serius manis giler n lembut isinye...nikmat nye ketam

Nurul Dhia: Tetiba teringin nak makan mentarang..lama nye x mkn mentarang...slurp.