Friday, August 5, 2011

* Mengimbangi Telurnya???*

Mata ku sgt ngantuk, jd izinkan aku menghilangkan ngantuk ni dgn membebel seketika huhuhu~
Alhamdulillah, selepas 'terkeluar'nye cerita kisah penyusuan ku kat harian metro rabu lalu, mcm2 feedback aku terima.
Kawan pun semakin ramai ~ jari lenguh2 tekan klik2 approve friend request di FB huhuhu.
Terima kasih sudi menjadi kawan baru ku :)
Terima kasih atas ucapan2 kalians yg menyentuh jiwa halus mulus ku ini.


Aku harap kisah itu dpt membuka mata hati dan minda ramai ibu2 di luar sana.
Bukan lah niat untuk berVangga2 menunjuk2 betapa hebat nye aku ini, oh! tidak sama sekali.
Aku harap kisah itu akan jd pemangkin pembakar semangat untuk ibu2 menjayakan misi perjuangan menyusukan anak.
Sbb aku tahu ia bukan mudah, byk cabaran dugaan kena lalui, kan?

Xmo emo2, apa kata kite freshkan otak yg sudah lemau petang2 ni ngan perkataan terbaru dr balqis, 'Mengimbangi'
Masa Exam baru2 ni, untuk paper BM 2, ade le part soklan bergambo, kena wat ayat berdasarkan gambo.
Ade 1 gambo ni budak lelaki tgh pegang sudu & atas sudu tu ade bola ping pong.
Alaa...kiranye sukan berlari sambil bawa bola ping pong atas sudu tu.

Ayat balqis ialah:
Samsul berlari sambil mengimbangi telurnya di atas sudu
muahahahaha...kenapa telur samsul di atas sudu!!!
Aku dengar mak aku cerita gelak guling2.
Sakit perut weh!
xdpt bygkan samsul berlari sambil mengimbangi telurnya.

Semua budak2 buat bola ping pong, balqis sorg jek terlebih advance wat telur.
Dan semua budak xde guna perkataan mengimbangi, kebanyakan guna perkataan membawa.
Tu pun ade yg salah sbb guna di dalam sudu, sepatut nye di atas sudu.

Jawapan balqis tu betul.
Tapi jadi bahan lawak kat bilik guru.
Kecoh cikgu2 gelak sakan baca ayat balqis ni.
Ye la org2 da beso pjg cam kite mmg pikir double meaning punye kan hahaha

Bila mak aku cerita kat balqis tentang ayat tu, balqis x puas hati.
Dia asyik persoalkan nape org ketawa ngan ayat dia wat tu?
mak aku senyap aje huhuhu