Tuesday, September 13, 2011

*Selamat Berjuang Mak Su Balqis*

Mulai hari ni, mak su balqis akan berjuang habis2an tuk UPSR 2011.
Hohoho..balqis sgt relaks saje, yg cuak, kecut perut, gerun sume mak abah aku, kami adik beradik dan cikgu2 nye.
Maklum la, pelajar harapan sekolah la katakan.

Ape yg membimbangkan cikgu2, mak abah adalah sikap cuai balqis dlm menjawab soklan.
Kalu soklan susah xde la nak heran, ni soklan mudah2 mesti balqis salah.
Geram geram geram! tiap kali exam mesti camtu budak ini.

Pagi tadi, bergegas abah aku ke sekolah balqis selepas mendapat berita kecuaian balqis menjawab soalan BM.
Punye la risau abah aku kat umah x senang duduk dibuatnye.
Sanggup p tercongok kat sekolah balqis, menjenguk puteri bongsu tu.
Oh, terharu nye rase (^_^y
Situasi kecuaian: dtg rumh org pastu ade jamuan..spatut nye jwpn die "langkah kanan" tp balkis jwb "langkah seribu"...cuaiiiiiiiii
Alahai...org ajak makan2 wat pe p bukak langkah seribu balqis oooiii!

Kelmarin aku sempat berbual2 ngan balqis tentang persediaan beliau.

Aku: Dah ready ke nak UPSR?
Balqis: Sudah bersedia sikit
Aku: Kenapa sikit? bila nak sedia banyak?
Balqis: Esok bersedia sikit, esok2 bersedia banyak sikit.
Aku: Habih tu bila nak ready banyak?
Balqis: Bila tiba hari UPSR la.

Aku: Kak c-da tempek gambo balqis main congkak kat FB. Tangan kanan lawan tangan kiri ke?
Balqis: Ngade nye kak c-da! (sambil bising2 marahkan c-da)
Aku: Tangan mana yg menang?
Balqis: Seri!
Aku: Mana aci seri, xde pemenang xde pengalah, kena lawan semula la kalu gitu.
Balqis: malas la, dah bosan.
Aku: hohoho, bermakna bole dpt 5A la kan?
Balqis: hmmm...tak tahu lagi.

Sian mak su xde geng nak main congkak, tangan kanan lawan tangan kiri, da mcm hantu congkak plak gayenye ngan pakai serba itam bagai huhuhu

Study smart ye mak su ~ bersepah2 buku cam kuat benor belajor nye, iPhone termasuk di situ, apakah guna iphone itu tuk study ???

Semoga mak su balqis dapat jawab UPSR dengan tenang, cool balqis cool!!
Selamat berjuang Balqis!!!
Gambate Kudasaii!!

Nurul Dhia: Teringat zaman jawap UPSR dulu2...ngeri le plak huhuhu