Friday, November 18, 2011

* Tahniah Mak Su Balqis!!!*

Alhamdulillah & Tahniah mak su balqis berjaya dapat 4A1B dlm UPSR baru2 ni.
Kakak2 & abang2 masing2 tarik nafas lega sambi urut2 dada, sbb x yah berhabis duit beli hadiah balqis yg dijanjikan kalu dapat 5A...muahahaha kijam giler!

Balqis sempat lagi meroyan kat FB sehari sebelum keputusan kuar.
Musti kecut kecut perut.

sila klik imej tuk imej besar yer




Tapi...cikgu2 & abah aku cam xleh terima & x percaya ngan keputusan balqis.
Pelajar harapan, tentu la mereka target 5A tuk balqis, siap tiap kali lepas abih exam UPSR ritu cikgu2 rebut kertas balqis dulu tuk disemak sebelum pegawai periksa bawa keluar.
Dan paling x puas hati yg B tu adalah Penulisan!

Balqis budak skema kalu menulis ayat power x bole blah punyer, kalah aku nye karangan.
Mungkin tulisan balqis terlalu burok hingga sukar dibaca pemeriksa kot...huhuhu
Tak ngata adik sendiri, realiti, tulisan budak ni mmg sakit mate kalu nak bace, sudah baper kali abah aku bebel (oh, abah aku sgt cerewet bab2 tulisan, sume adik badik aku kena marah kalu tulisan buroks, pastu kena la wat latihan insentif penulisan, gerun weh kena masuk kelas cikgu sahri yg garang nih!)

Dengar citer plak, cikgu2 & abah nak mohon rayuan tuk semakan semula kertas penulisan balqis.
Setahu aku lama tuh kalu nak tunggu keptusan semakan semula kertas pekse ni.
Nah, amik ko huru hara gara2 balqis dpt 4A jek UPSR!
Ni baru UPSR, relaks la cikgu2 sekalian, bukan SPM.
Kalu SPM aku xtau la camne dahsyat nye plak...ngee



Tahniah yer mak su!
Try the best tuk SPM tu yg lagi penting.
Selamat menjalani kelas intensif tulisan ngan abah cuti sekolah nanti kuikuikui



Nurul Dhia: Selamat duit aku, xyah beli novel kucen byk2, 1 biji cukup ler hahaha