Wednesday, December 21, 2011

* Sedih Hati Pedih ..sob sob sob :( *

Setelah kumpul sedikit kekuatan, baru petang2 aku kuat nak nak share 1 cerita sedih hari ini.
Bangun pagi seperti biasa tgk jam dah 6.15 kelam kabut aku terus berlari ala2 Watson Yambek ke dapor tuk wat persediaan bekalan susu zahra.
Buka pintu reitoko, aku terkaku di situ.
Apakah yg berlaku?
Kenapa ade air menitik kat pintu drawer pertama?
Rase nak gugur jantung bila buka pintu drawer pertama tgk EBM ku mencairkan diri bersama ais2!!
Terus aku tarik drawer ke-2, ke-3, ke-4 & ke-5, urut dada lega, EBM masih dlm keadaan beku.
Check plug reitoko, OFF!!!
Huwaaa ... saper yg off??
Sejak bila suis reitoko mati???

Kejut hubby, pertanyaan bertubi2 ...hubby garu kepala aje dlm mamai.
Ni x lain x bukan, feez la main suis reitoko.
Cuma aku x sure bila masa feez tutup suis tu.
Mungkin sejak dr petang, atau mlm semalam.
Tapi dr kondisi EBM mcm sejak dr petang jek suia reitoko mati.

Silap aku jugak.
Selalu nye mmg aku bekukan dulu ebm kat bahagian atas sekali, lepas tu esoknye baru pindah masuk drawer bawah yg lain.
Aku lupa nak pindah masuk ke drawer ebm yg dah beku, kelam kabut nak p cuti2 malaysia nye pasal sabtu lalu.
Kalu masuk dlm drawer lain, EBM berhimpit2 so nak cair amik masa lama la sbb suhu sejuk sentiasa.

Total EBM yg terjejas 78 oz!!!
16 oz - guna tuk bekalan zahra arini
30 oz - separa cair maka selamat tuk simpan beku semula
32 oz - cair keseluruhan & x sempat nk guna dlm tempoh 24 jam, maka ku bg minum pokok kunyit & serai depan umah...ngeee

EBM 32oz terpaksa bagi minum pokok2 kesayangan hamba..sob sob sob...

Ini adalah cabaran terbesar yg aku lalui sepanjang tempoh menyusukan Zahra.
Sedih wooo...penat tau nak perah kumpul stok.
Walaupun stok aku alhamdulillah byk melebihi permintaan zahra, tapi tumpah setitik susu pun aku da rase sedih sgt :(

Kena la pikir kedudukan baru Reitoko supaya feez x main lg ngan suis tuh.
Tak sanggup aku berlaku lg tragedi ngeri camni...Huwaaaa!!


Nurul Dhia: Tgk citer Ombak Rindu aku x nangis langsung, tapi tgk EBM Rosak aku meraung!!