Tuesday, November 11, 2008

* Walker Drift *


Bapa ku pulang dari kota,
bapaku belikan kereta,
kereta kecil warna merah,
bole ku bawa ke sekolah....

Oleh kerana Hafeez sgt rajin dan suka ajak ibu or ayah bertatih sampai sakit pinggang, so kami decide belikan Hafeez walker (Hafeez 5 bln da naik walker???).
Nasib baik kaki n badan hafeez da kuat n tegap.
Ramai yg puji badan Hafeez mantap n pejal. (khasiat susu ibu kan)
Hafeez x lah besar, sedang2 aja, tp tegap dan kuat bagaikan JOHAN muahaha.
5 bln berat 6.6 kg jek.

Ok, back to the main topik.
Aku tau walker x bagus tuk baby.
Byk artikel pasal walker aku bace, tp nape aku belikan tuk Hafeez gak???

1. Hafeez x suka dipegang, suka berdiri dan bertatih. Sejak 4 bln kaki Hafeez da pandai menapak ke depan dan tegap bile berdiri.
2. Mudahkan ibu tuk tinggalkan Hafeez bile nak wat keje umah. Dulu selalu letak dlm bouncer tp sekarang Hafeez mengamuk kalu duk dlm tuh. Kalu letak kat bawah pun Hafeez nanis, takut sorg2.
3. Tak larat nk layan Hafeez bertatih tawaf satu umah. Sakit pinggang wooo.

Lagipun, aku xde la soh Hafeez dok dlm walker tuh lama2.
X elok, kesian penat dok dlm tuh lama2.
Meh layan gamba2 Hafeez dan walker drift nyer...wowowowow




Hafeez yg sgt rajin bantu membantu ibu mengemas rumah.
Ibu susun2 magazine dlm rak, Hafeez tolong tarik kuar semua magazine dr rak.
Sangat penat la camni...huhuhu






Diheret magazine2 tuh tawaf satu umah ngan keta merah dia.
Haish...main kejar2 ngan ibu yg mau simpan balik magazine2 tuh.



Tok, wan n mak su dtg jln2 nak jumpe Hafeez.
Pakat ramai2 bermlm umah Angah.
Sonok beronok2 Hafeez main kejar2, seek n hide ngan mak su kat bawah meja Mak Ngah.




Hafeez sgt menyukai walker merah nye.
Pantang nampak walker tuh, terus dia mintak soh masukkan dlm walker.
pastu woowoowoo ke hulu ke hilir, masuk bilik kuar bilik.
Usik itu usik ini, tarik itu tarik ini.
Maka terjerit2 la ibu
Hafeez sibuk main tarik2 ngan tube pam ibu.
'Hafeez, xmau tarik!'
'Feez, xmau dekat!'
'Feez, xmau usik tuh!'
Bile ibu jerit, Hafeez behenti usik, behenti tarik, behenti dekat...sengih...pastu usik jugak, tarik jugak, dekat jugak.
haiish....



Bile ibu sibuk mem'vacum' umah, Hafeez sibuk mengejar vacum ke sana ke mari.
Vacum masuk bilik, Hafeez ikut ke bilik.
Vacum lari ke hall, Hafeez kejar ke hall jugak.
Ditepuk2, di usap vacum cam kucing lagaknye.
Riuh mulut...mooo...blu blu....buuu...
kuikuikui




Tahap kerajinan Hafeez bukan saja membantu ibu, malah besungguh2 nak tolong menolong ayah menyiang ikan di dapur.
Ayah terpaksa buat 'road blocked' kat pintu dapur.
Kalu x nnt makin kemas lah dapur ibu tuh Hafeez kerjakan.


Dilanggar2 nye kayu penghadang kat pintu dapur tuh sambil terjerit2.
'aaaaa...aaaa...muuumumuuu...'

5 DiNg DoNg!!!:

lovelymummy said...

ee comel je hafeez..geram tgk budak nakal2 nie..hehe

NuRuL DhiA said...

ha'a, semakin nakal dan lasak. penat ibunye kena buli ngan Hafeez nih. kulush keding da.huhuhu

CoNniE said...

ehehehe.. kelakar la hafeez nih... bersemagat waja... "sepahkan jangan tak sepah kan..." keh keh keh...

Nora said...

haaa.. hafeez kejar vacuum ibunya sbb kaler dia merah jugak mcm keter merah dia. ahakkss!

NuRuL DhiA said...

Connie >> mmg lawak tp yg penat ibu nih.huh

Nora >> ha'a la, patut la dia p kejar vacuum tuh, sama ngan keta dia upernye..kuikuikui