Wednesday, June 10, 2009

* Breastmilk Booster - Lai..lai..lai...*

Kalians, kenal x buah nih??
Tak kenal??
Meh ku kenalkan, ini la buah LAICI!

da seminggu ku dok melantak buah nih.
SEdap sangat dan..yg paling best...wat 'B' nih asyik bengkak jek weh!
Cepat jek penuh, bile pam...walla...sgt la puas hati.

Yela sejak masuk setahun ni bf, susu agak merudum la sikit.
Sejajar ngan keperluan Feez yg semakin kurang nyusu.

Tapi, lepas mkn buah laici nih mmg ..fuh...berdenyut2 gak la.
Pas feez minum pun pam still dapat penuh sebotol 5 oz tuh.

But, buah laici pure jek yg akan beri kesan begini.
Dalam tin, x jalan....hmm mungkin sbb yg dlm tin da diproses kot.
Buah laici ni air dia mmg byk, meleleh2 la kalu makan tuh.

Dan ade 3 lagi buah yg kalu aku mkn mmg beri kesan kat susu ku.
Buah rambutan, longan dan mata kucing.

Lai..lai..lai..lai makan laici!


19 DiNg DoNg!!!:

Umi Nawfal said...

owh.. ni pon bagus jugak eh.. thanks sbb share...

Marsha~ said...

tak panas ke buah laici ni ek?

Wan Anis Sorfina said...

oo!

SyaNa said...

good info ni

Zuhaini said...

oh ya ka..? good for u! :)

Afne said...

thanx for the info.. blh try in the future.

Puan Iza said...

ooo baru tau yg buah laici ni boleh bykkan susu...nnt boleh cuba nie...

NuRuL DhiA said...

@Umi Nawfal
try la ape lg hihihi

NuRuL DhiA said...

@Marsha~
panas camne tu?? skrg mmg musim panas giler, mkn laici sejuk ..best..nyaman

NuRuL DhiA said...

@Puan Iza
cuba la, insyallah ade hasil nya, x rugi pun mencuba

fazilzura said...

ohhhh daku baru tau arrr..
besh nye.. cepat ler thn depann . nk ngndung ni

PadNani~~{@ said...

thanks for sharing:) dah la mmg sedap..yummy2

NuRuL DhiA said...

@fazilzura
insyallah, cuba la kot berkesan nnt, ku doakan mu cepat pegnen..amin

Bonda Humaira said...

salam kenal nurul... betul ke laici tu? nak try la.. ayu byk refer kat petua nurul tau... paling ayu suka yg minum air sebelum n selepas pumping! mmg berkesan tau.. nak p carik laici la...

izzahazfar said...

kak dah cuba..
heheh
tak payah tunggu 3 jam utk dapat 8oz
2 jam pun B dqah bengkak2
kih2

sampai zah tak kongsi buah ni ngan hubby...
hehehe...

NuRuL DhiA said...

@Bonda Humaira
salam kenal, cuba la ayu mana tau berkesan kat body, xrugi pun rase sedap :)

NuRuL DhiA said...

@izzahazfar
alhamdulillah, ade hasilnye kan, akak pun tgh cari stok laici, da abih la plak.

emirosli said...

salam,

'ibu dalam pantang bleh makan ke buah-buahan spt yg disebutkan tu?

saya br 12 ari bersalin n susu x banyak.sulam dgn FM.niat di hati nk EBM.

NuRuL DhiA said...

@emirosli

saya tak pasti, takut nnt bentan plak atau angin. apa kata bykkn minum air sebelum n selepas bf baby, disamping amalkan pemakanan sihat yg boleh bantu bykkan susu cth sup lobak putih & sawi hijau, jus pegaga, minum n mkn oat atau cereal. maklum la tgh pantang ni xleh amik sebarangan.
Dan cuba minta bidan urut bhgian breast tuk lancarkan air susu