Thursday, October 1, 2009

* Hafeez kena Infection...cian feez *

Kesian Feez kalians.
Lengan kanan feez terkena infection, yg ku sendiri xtau dr mana punca nye.
Dari Khamis lepas, aku perasaan ade bintat sebesar biji jagung kat lengan feez.
Bintat mcm kena gigit nyamuk jek.
Dan aku mmg x syak benda lain, mmg igt kena gigit nyamuk.
Lalu ku sapu la krim Papaw kat bintat tuh.

Sabtu lepas, bintat tu bertukar jadi spt luka melecur kena api.
dr sebesar biji jagung, ia membesar sebesar duit 20sen.
Merah menyala dan berair.

Lama2 luka tuh makin membesar hingga sebesar duit 50sen dan bernanah.
Nampak isi daging berlubang tgh2 luka tuh.
Aku ngeri nengok, tapi feez maintain aktf mcm biase.
X demam, x meragam, mcm x sakit pun luka kat tgn tuh.
Cuma aku perasan mungkin feez gatal2 kat luka tuh.
Feez garu2, kdg2 dia selamba ngan muncung tinggi nye dok kopek kulit luka tuh.
Waaa....ngeri aku nengok.

Hubby da risau trus ajak p klinik pg semlm.
Doc ckp luka tuh da kena infection, sbb mmg nmpk luka tu da merebak dan makin membesar.
Kena amik antibiotik.
Nasib baik feez x demam, kalu x kena amik injection lg.
Doc hanya bg ubat makan antibiotik dan ubat sapu.

Alhamdulillah, 3 kali sapu ubat tuh, luka tuh nmpk makin kering.
Lubang luka pun da tertutup.
Feez pun x sibuk menggaru kat luka tuh lg.


Da semakin kering, lubang tgh tuh da tertutup.



Cepat2 sembuh yer feez, cian anak ibu nih.
Feez mmg budak kuat, sakit pun x mcm org sakit.
Tapi ibu tetap sgt risau....lekas baik yer


17 DiNg DoNg!!!:

alyyani said...

alamk, siannya hafeez.. ape punca leh jd camtu? dia nangis tak? pedih tak?

cintaKusayangMu said...

ksiannye feez...smoga cepat sembuh ye...

izzahazfar said...

ish...sekali tengok mcm ngeri aje luka tu kak..

p/s:moga cepat sembuh ya!

Honey said...

Anak saya pun kena cam ghitu jugak ari tu. Fatiha kena kat siku .. memula ingat melecet sebab merangkak n menyusur sapu minyak gamat jer lah, tp semakin membesar yg akhir nya kami berjumpa dr juga... Dpt antibiotik, tahan gatal n ubat sapu ... Dua tiga kali sapu jer dah elok ... Fatiha beraya dengan siku nyer yg buruk ... Sebaik pakai baju kurung ...

NuRuL DhiA said...

@alyyani

xtau punca ape, sib baik feez x nanis, cool jek dia, kite plak yg risau

NuRuL DhiA said...

@Honey

alhamdulillah, fatiha da ok yer.
harap2 feez punye luka tuh cepat la baiknye...risau kan, da la kecik xpandai ckp pape, xtau sakit ke tidak...feez ni cool jek.

mama_umar said...

kecian feez, moge cpt baik k infection tuh

irvanqiesy said...

cian feez...nmpk truk tu...cream papaw tu ok ke?mane tahu die elergik dgn cream tu.

NuRuL DhiA said...

@irvanqiesy

sebelum ni ok guna krim tuh. pas sapu krim tuh jd makin teruk, maybe bukan tuk luka tuh kot. sbb sapu kat bintat lain xde pape.

ChLoE said...

waaaa.....cian anak buah kuuuu :(((

mummy_adam said...

laaaa... cian nyer, get well soon yea.

nieda said...

sian feez, ngeri tgk..cepat baik yer sayang...

UmiDAnisH said...

Ala, ciannya dia.. mudah2an cepat sembuh..

Anil Wanina said...

alahai.. siannye feez...

| eus | said...

tgok jenis luka tu, sebiji cm icha kena... halaa.. cream tu ade kt umah! blk opis kang eus tgok cream jenis ape.. eus pakaikn kt icha 2 ari jerk.. pastu kering dh.. sknag dh ok!
*sgt bagus cream itu!

yatie chomeyl said...

ala sian dia..get well soon hafeez, jgn bagi garu2 pulak

| eus | said...

name cream tu "BETAMETHASONE valerate cream"..

tp klo hafeez sudah ok, alhamdulillah!!!!