Tuesday, July 19, 2011

*Fail2 EBM*

Akhirnya, berjaya juga menyusun stok2 EBM zahra dlm drawer untuk mudah diakses.
Kalu sebelum ni, stok di susun secara ter'baring' dlm drawer tu.
Tapi cara tu cam susah aku nak akses stok bila nak guna.
Pastu kena rajin susun ikut FIFO (first in first out) kalu nak mudah akses.
Jenuh la plak, nak kena selalu kemas drawer ni.

Fikir difikirin, akhirnya aku dpt idea susun secara menegak.
Dgn cara ni aku x perlu susun ikut turutan tarikh @ FIFO.
Janji bole akses ngan mudah.


1st drawer~ stok may, jun, july bercampo2 huhuhu

2nd drawer~ stok april

3rd drawer ~ stok june... yg dalam plastik ebm yg siman guna botol & liner ikat guna getah jek. ade 3 plastik ebm mei, jun & july.

Siap susun! Asal dr 4 drawer penuh ngan EBM, bila susun2 dpt 1 Drawer free tuk simpan frozen food stok tuk bulan pose nnt huhuhu.

Aku x risau tentang ebm terexpired ke apa, sbb aku da wat buku lejar tuk update stok yg masuk keluar dr Reitoko ni.
Sbb tu fail2 ebm tu pun x kisah kalu x tersusun ikut FIFO.
Aku akan check kat buku lejar ni, EBM bila yg perlu digunakan segera & aku akan cari dgn mudah bila da susun cam fail2 opis EBM yg mana nak guna tuk hari tu.


Comotnye buku lejar ebm ni, xper janji aku faham ape aku tulih...org lain x perlu paham pun xper hahaha.

Tuan empunye susu sibuk check stok jugak ngeee.

Buat muka seposen nak tolong susun stok, ibu da terjerit2 soh main jauh2

1, 2,3,4,5,6, 7,8...8 lagi...fuhhh penat nye nak kira


Zahra 8 bulan, sudah pandai berdiri berpegang apa2 yg boleh bantu zahra berdiri.
Merangkak sgt malas, angkat badan...goyang2 montot...pastu jatuh badan, ngesot lg laju ler haish.
Montot berat sgt nak merangkak huhuhu... sama macam abg feez juga, mau terus berjalan, langkau merangkak.
Xper la, janji anak ibu sihat yer.

Oh, zahra sudah pandai nangis ~ dulu susah nk dengar sore zahra nanis, tp skrg zahra da kenal org, da pandai nak ikut ibu, xmo ditinggalkan.
Pantang ibu ilang dr mata terus meraung.
Tiap kali hantar pengasuh pun asyik berdrama je zahra ni.
Tercebik2 nanis...haish.
Saje je nak wat emosi ibu terganggu bile nak p keje tau huhuhu