Wednesday, September 28, 2011

* Gigit Karipap-Karipap Cinta *

Akhirnye, setelah lama menunggu, maka 2 batang gigi cumil kiut miut kuar gak.
Tu pun baru minggu lepas kuar ciput.
Aku terperasan masa dok korek2 mulut zahra, cuba keluarkan cebisan plastik yg ditelan nya...ngeee~
Zahra suka tolong ibu kemas umah wei..kutip habuk2, sampah sarap kecik2 seterus nya dibuang ke dlm mulut nya sendiri...huhuhu

Zahra tumbuh gigi agak lewat berbanding feez, pd usia 10 bulan.
Feez dulu 7 bulan sudah tumbuh gigi dan kuat menggigit!
Sib baik zahra masih malu2 nk menggigit time nyusu ~ fuhhh urut dada ibu.



Sejak ade gigi ni, zahra suka main jelir2 lidah.
Agak nye gatal gusi or x selesa bila lidah nya tersentuh gigi yg baru tumbuh tu.
Tak pe nak, nnt lelama ok la kan.
Asalkan zahra x try asah gigi time nyusu ngan ibu cukup la ye..hihihi.

Oh, apakah kena mengena karipap ngan citer gigi zahra ni plak??
Mmg xde kena ngena pun ~ hahaha
Sebenarnya juz nak share yg aku sekarang tgh khusyuk layan novel terhangat & bestseller bertajuk 'Karipap-Karipap Cinta' nurkilan Nazri M. Annuar.
Aku tau kewujudan novel ni pun lepas keluarnya Filem Karipap-Karipap Cinta lakonan si gambit tu.
Bila tau ia diadaptasi dr novel bestseller, aku pun teruja la cari novel ni.
Tapi x syok nak beli sbb cover nye ade muka Gambit ~ hahaha jelas nyata aku mmg x suka Gambit kan??
Dan lagi terang & jelas kenapa aku xkan tonton filem ni ...lalalala
Terus spoiled di situ mau memiliki novel itu.
Nasib baik opismate aku baik hati kasi pinjam Novel beliau dgn cover asal yg sgt kiut~ comel nye model ahkak sedondon pink ni.

Novel ni diklasifikasikan sebagai komedi romantik & agak 'islamic'.
Serius aku baru baca separuh tapi sgt2 menarik.
Namun, malangnya Filem ni dikatakan gagal, x sehangat novel bestseller ni ~ mungkin kah sbb gambit??
Byk review aku baca, filem karipap2 cinta gagal diterjemahkan mengikut jalan cerita & watak novel tu.
Ianya sgt berjaya menukarkan sebuah Novel Islamik menjadi sebuah naskah Liberal.
Tgk poster filem ngan cover novel pun da jauh menyimpang...beza sgt, terutamanya watak heroin, dlm novel bertudung litup & comel giler (sah la bertudung litup kalu heroin nye graduan universiti Al-Azhar kan?)
Heroin filem, main pakai selendang ala2 tok ti le plak ~FAIL!!!
Kalians google la sendiri review pasal filem & novel ni yek.

Aku mmg nak jdkan novel ni dlm koleksi peribadi aku, harap PTS dpt tukar cover novel ke asal, gambo Ahkak pink yg kiut tu.

Resipi Karipap-Karipap Cinta iaitu :
• 3 Ulas rasa suka
• 1 Botol hati gembira
• 1 Biji rendah diri (saiz besar)
• 2 Cawan tolak ansur
• 5 Keping kehormatan
• Secubit rasa rindu
• 3 Batang tanggungjawab, dipotong halus
• 3 Bekas cita-cita
• 10 Guni kejujuran (diayak untuk membuang kata dusta)
Ramuan diadun dengan ilmu dan akal dan masukkan dalam kuali persahabatan, tunggu hingga masak. Setelah masak, hidangkan bersama yang tersayang