Wednesday, October 7, 2009

* EL arini... *

Hari ni aku terpaksa amik EL.
Feez demam, da lama feez x demam...tetiba demam cuak plak aku n hubby.
Feez demam sejak semalam dan langsung xmo makan.
Hanya nak nyusu jek, kalu mkn pun skit sgt.
Agaknye feez sakit tekak kot.
Tu yg x lalu nak mkn.

Feez mkn benda2 yg ade rase pahit mcm coklat n coco crunch jek.
Sbb tekak dia da pahit.
Puas la aku n hubby umpan mcm makanan yg lazat2, ketam, ayam goreng feveret feez, buah anggur n tembikai susu feveret feez gak ... respon nye geleng2 sambil tolak2 tgn ibu n abah.

Penat la aku melayan feez yg nak 'ngempeng' (bhs jawa iaitu bergayut nenen jek)
Nak aku peluk sambil nenen kan feez.

Risau sgt feez xmo makan seharian, pagi ni hubby soh masakkan bubur lambuk tuk hafeez.
Terigt masa bulan pose lalu, hari2 beli bubur lambuk sbb feez suka sgt makan.
Mana tau taktik ni menjadi.


Bubur lambuk ibu khas tuk Feez yg tgh demam.

Alhamdulillah, laju feez makan bubur abah suap.
Siap bertambah2.
Abih bubur, feez minta buah limau plak.
Lega ibu tgk feez da nak makan.



Settle makan, kasi ubat demam.
Bersilat la dulu ngan feez yg payah nak mkn ubat nih.
Pastu terus tido lena anak ibu nih.


Cian feez, cepat sembuh yer.

Tentang infection di lengan feez, alhamdulillah da sembuh pun.
Luka tuh da kering dan tinggal parut.
Alahai, tambah tanda lagi anak ku ini.


Parut besar la plak, sapu Bio-oil harap hilang la parut huduh tuh.

Aku sapu ubat yg doc bg.
Duzen-B namanye, 2 hari luka tuh terus kering.
Sgt berkesan, bagus bagus



Kepada kalians terima kasih atas keprihatinan kalians kat anak teruna ku ini.
Sayang muah muah kalians semua.


5 DiNg DoNg!!!:

umminabilah said...

oo kcian feez, baby kta pun bru baik dmam, slsma n batuk x ilang lg tu

fazilzura said...

lor sian nye .. ramai le demam skang ni... hrp2 akil x demam .. huhuhu

** eh langan feez kenapa ??? siap ada cm bulat cmtuh sekali ..

AshAnas said...

semoga hafeez cpt sembuh...

NuRuL DhiA said...

tula, musim demam skrg. demam biase2 ok la, harap x melarat teruk.

fazilzura,
tu kesan parut luka yg x tahu mana punca

mamaAliff @ salmi said...

cian feez yerk..dmm plak..tp alhmdh ek infection da baik..cikmie doakan feez cpt baik dmm..cikmie pun EL arini..aliff sakit mata..huhu...doakan aliff cpt smbuh yer feez...

muah2 utk feez..